הגברת העירומה

הגברת העירומה

"הגברת העירומה", ספר חדש של חברה נורא טובה שלי, דקלה קידר, יוצא לאור בימים אלו בספריית פועלים. אני חשוד לגמרי בכל מה שקשור במחמאות, בטח בנוגע לכתיבה של נשים – עניין שתמיד הייתי בעל חולשה אליו – ובמיוחד באשר לכתיבתה של דקלה. אז את הביקורת תקבלו במקום אחר, אני אתן כאן שני קטעים אחרים.

עטיפת הספר. זו דקלה על העטיפה, במסיבת פורים, שם התחפשה לפרידה קאלו

הראשון, קטע קצר מהסיפור "בשר ודם":

"נירה התעוררה מהשינה לתוך אפלולית החדר. השעון על פרק ידה הראה שש. היא לא הצליחה להחליט האם השעה היא שש בערב והיא התעוררה מתרדמת צהריים או השעה היא שש בבוקר והיא הקדימה את השעון המעורר. הרצפה שלחה דוקרני קור לכפות רגליה החשופות כשהתקרבה לחלון. שוב הביטה בשמיים המתעתעים. האם זה עתה התעורר היום משנתו, או שמא הוא נערך לקראת הלילה. האם דמדומי בוקר הם אלה, או דמדומי ערב. דקה ארוכה התבוננה ברחוב הריק. רק כשמשאית האשפה החלה להזדחל בקרן הרחוב, נשמה לרווחה. "עכשיו בוקר", אמרה לעצמה בקול רם, "ואולי את מתחילה להשתגע, נירה תמרי, וזה לא מפני שאינך זוכרת אם עכשיו בוקר או ערב, אלא מפני שאין לך את מי לשאול".

הקטע השני נלקח (ברשות) מהתכתבות ארוכה ונעימה שהייתה לנו לפני כמה שנים, והוא עוסק, איך לא, בכתיבה:

"אי אפשר לקבל הכל, ובעיקר לא שלושה ימי חופש תמימים בשבוע, שאני יכולה גם לעבוד בהם, גם ללמוד בהם, וגם, לכתוב. לכתוב? לכתוב? מאז ג'פרסון לא נגעתי במקלדת. מצד שני, אין לי מטרד שלא מרפה ממני. וככה אני כותבת, רק כשיש לי מטרד על הנפש. הרבה פעמים, בעיקר אחרי שאני כותבת משהו טוב, יש רגע מזוכך של אושר ומיד אחריו נפילה רבתי, שהסיבה לו נעוצה בפחד שנגמרו המטרדים."

אז לבינתיים, לפחות, נגמרו המטרדים. ויש יופי של ספר. סיבה קטנה לאופטימיות, לא?

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • כרמל  On 29 ביוני 2003 at 17:04

    מבטיחה לקנות :)

  • גיא  On 29 ביוני 2003 at 17:28

    חבל שלא שמורות לי על ההארד דיסק ההתכתבויות עם דקלה מלפני שלוש (?) שנים. גם שם, אני זוכר, היו כמה יציאות מופת קטנות. הספר היה רק שאלה של זמן. הי דקלה.

  • Ruth  On 29 ביוני 2003 at 20:49

    I live in Germany and would very much like to see this book published in German. Good Luck

  • שירה ד  On 29 ביוני 2003 at 20:49

    בהצלחה דקלה!

  • ד"ר ס.פר  On 29 ביוני 2003 at 22:05

    טוב לדעת

  • דרור  On 29 ביוני 2003 at 23:57

    סוף הקטע הראשון, לא? איך שהיא משתגעת בגלל שאין לה את מי לשאול, למי להתמסר, עם מי להתמסר (כי מהו הדיאלוג אם לא משחק מסירות?)

  • דג מסריח  On 30 ביוני 2003 at 2:42

    עושה רושם טוב מאד, הדוגמית שהבאת.

    וגם עורר בי אסוציאציה לשיר “המפוזר מכפר אז”ר” בתרגומה של לאה גולדברג:

    קם בבוקר המפוזר
    ויושב על המיטה
    ושואל: ישנתי כבר או שקמתי זה עתה?
    זה שבחלון זורח
    שמו הוא שמש או ירח?
    עת לקום או עת לישון
    לא כתוב על השעון
    והרי ברור כשמש
    ועכשיו אני נזכר
    השעה היתה כבר אמש
    תשע, אז היום – מחר
    אוי לי, אם היום מחר
    כבר אחרתי כל דבר

  • עזי  On 30 ביוני 2003 at 8:44

    לא אוהב את ג"ש ובד"כ לא מסכים עם אף מילה שהוא כותב.

    אבל הפעם, למרבית הפלא (או שלא), מצאתי עצמי מזדהה עם התפעלותו ומחמאותיו לדקלה, אהבה אפלטונית ענקית שלי, שכתיבתה היא רק ביטוי (מופלא) לאישיות (מקסימה) ולמוח (מדהים).

    חיבוק חם לדקלה, ולחיצת-יד לג"ש!

  • שישה  On 30 ביוני 2003 at 13:27

    אבל הספר מדהים באמת.
    כמו הסופרת.

  • זושי  On 30 ביוני 2003 at 18:47

    את משגעת אותי…רוצה כבר לקרוא..לא לשלוח לי יותר עצמות…מחכה כבר לסטייק
    בקריצה

    זושי

  • morcarmon  On 30 ביוני 2003 at 20:01

    חיכיתי לזה כבר הרבה זמן. דקלה אחותי, מזל טוב. אני רצה לקרוא, ובינתיים – העטיפה מקסימה.

  • tgiraf  On 30 ביוני 2003 at 21:31

    אני כבר אוחזת בספר 3 ימים (אני קוראת לאט) ונהנת מכל רגע. פשוט כדי לא לבזבז אני קואת סיפור ליום.
    בהצלחה

  • גלי (אמא של נוגה(  On 2 ביולי 2003 at 17:58

    בהצלחה עם הספר !!

  • רן  On 14 ביולי 2003 at 19:52

    אוהב
    תודה
    בהצלחה
    ;)

  • יעל ספקטור  On 29 ביולי 2003 at 14:50

    הי דקלה,
    מכיוון שלא הצלחתי לאתר את הכתובת שלך אני שולחת לך תגובה לכאן. לא התראנו יובלות אבל מיהרתי לקרוא את הספר ברגע שהגיע לידי ונהניתי מאוד. חלק מהסיפורים כבר הספקתי לקרוא גם פעם שניה ושלישית. לפעמים הזדהיתי, צחקתי, ופה ושם גם הזלתי דמעה או שתיים… מאחלת לך המון הצלחה בהמשך ומחכה לספרים הבאים… יעל

להשאיר תגובה

