פלגיאט פלגמט

היום הסבו את תשומת לבי להודעה בפורום "שלושים, לא משהו" בנענע. ההודעה, שפורסמה תחת הניק "ערס פואטי" היא העתק מדוייק של הודעת פורום שלי מלפני שנתיים וחצי ב"בננות", גם היא תחת אותו ניק. ההודעה אפילו זכתה להפניה מהשער של נענע:

 

 

לא שהיא כזו מבריקה, כן – או שצריך להסתיר אותה. סביר שהיום הייתי מנסח כמה דברים אחרת. ונדמה לי שהסאב טקסט שהתאים לבננות – "אשה צריכה חבר בלי כותרות, לא בעל, פרטים באימייל שלמעלה" מתאים יותר לאכסניה ולזמן המקוריים. ביררתי עם מנהל הפורום, זולי מסטולי. אין לו מושג מי זה, אבל הוא ינסה לברר. הוא אמר שזו לא פעם ראשונה שתופעות כאלו קורות בפורומים. רשמתי על שמי את הניק בנענע, כך שרק אני אוכל להשתמש בו מעכשיו, קיבלתי ומימשתי רעיון לא רע לפוסט, ואני עדיין תוהה: מה זה צריך להיות, לעזאזל?

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • vlvl  On 27 בנובמבר 2003 at 17:51

    פעם, מזמן, היה חבר כנסת בשם מיקי איתן, שגם הבין באינטרנט מעבר ללרכוש לפטופים על חשבון תקציב הקשר לציבור כמו כל השאר. הוא ניסה לדחוף את חוק החתימה הדיגיטלית בכנסת. מעניין מה היה לו להגיד על זה. באופן כללי, ואולי זה בגלל שאנחנו כבר זקנים ופחות מעניין אותנו להריץ דחקות ושיגועים בצ'ט, אנחנו היום הרבה יותר חרדים לזהות הדיגיטלית שלנו מאשר לאנונימיות הדיגיטלית שלנו. אולי זה רק אני.

  • רוני  On 27 בנובמבר 2003 at 17:57

    אכלו לי שתו לי זה הטריידמרק של חבר שלך, מישהו אחר ברשימות.
    הייתכן ש"איתן כספי" הוא עוד אחד מהפסבדונים הדו מיניים של ג. שמשון???

  • ימימה  On 27 בנובמבר 2003 at 18:06

    וזה עוד כל כך ברור במקרה שלך.

    המקרה שלי אחר. היום ברדיו דיברה מישהי על פרשת השבוע, והנה, כל מה שאמרה, היה כתוב בתגובות לפוסט פרשת השבוע שלי בשבוע שעבר, כולל ביטויים לא מאוד שגורים בכלל שאני השתמשתי בהם.
    http://www.notes.co.il/yemima/3417.asp

    אולי אני פרנואידית אבל במקרה הייתי בחברת מישהו שהאזין גם הוא והביע חשדות דומים.

    מרגיז נכון? בעיקר שתמיד יכול להיות גם שהיא חשבה על כל זה (ואני באמת אומרת כל זה, היא לא השמיטה דבר כמעט) לבד.

  • צביקה בשור  On 27 בנובמבר 2003 at 18:22

    יאללה יאללה גדי, תודה שזה מחניף לך שגנבו אותך.

    ובכלל, לא הבנתי מה זה עניין ה"תופעות" האלה שזולי מדווח עליהן. מה גדי, אתה לא יודע שכולם גונבים מכולם ברשת? לא נתקלת בזה אלף חמש מאות פעם? איפה הסיפור?

    אגב גניבות, נורא התחשק לי לקחת את הטור המגעיל של גל מור ולשים אותו, קופי פייסט, בבלוג שלי. אולי אני עוד אעשה את זה.

  • גדי  On 27 בנובמבר 2003 at 18:26

    רק לא ברור לי למה השאירו את הניק המקורי שלי, אם גנבו. מה יוצא למעתיק מזה (מה גם שבננות הוא בויז'ואל ויש צורך ממש להפוך את העברית, לא סתם קופי פייסט).

  • אביבה  On 27 בנובמבר 2003 at 18:49

    בפורום מוזיקה בנענע היה אחד, מזמן, שנהג להעתיק הודעות שלמות ומושקעות של אנשים מפורומים בפורטלים אחרים. זה לא פלגיאט, כי שמרו על הניק המקורי. לדעתי מדובר בגרפומנים שנגמר להם החומר.

    צביקה, שמעתי שהיה לך פעם בלוג. זה נכון?
    :-)

  • שוקי  On 27 בנובמבר 2003 at 20:24

    למה זה פלגיאט אם קיבלת קרדיט? בכלל, למה אתה כזה שלילי? זה בוודאי אחד ממעריציך, או סתם מישהו שכל-כך אהב מה שכתבת שהעתיק ושמר את זה והשתמש מתישהו כשזה התאים. בקיצור: תגיד תודה ותשתוק.

  • יואב כ.מ.  On 27 בנובמבר 2003 at 21:27

    העתקה- כלומר שיכפול של מידע הוא חלק אינטגרלי ממהותה של הרשת. אנחנו מורידים מוזיקה לא חוקית בלי סוף , אבל נחרדים כאשר מישהו משכפל משהו שכתבנו אנחנו. כאשר מישהו גונב את הקרדיט ולוקח אותו לעצמו זה אכן מעשה פסול, אבל להפיץ טקסט שנכתב במערכת הפצה אחת אל מערכות הפצה נוספות (ובכך פשוט להגדיל את התפוצה שלו), כאשר זהותו של הכותב האמיתי נשמרת, היא דבר לגיטימי בהחלט על פי ההיגיון של חופש המידע ומניעת נדירות של ידע.
    יתר על כן- לא היתה כאן כל פגיעה כלכלית (לא מדובר על כתבה שנכתבה בעיתון שהמכירות שלו תלויות בכך שהכתבה תמצא רק אצלו.

    בקיצור, תרגישו מוחמאים שמפיצים אתכם- לנסות להילחם בזה זה לנסות להילחם באינטרנט

  • זולי  On 28 בנובמבר 2003 at 0:38

    כשלפורום מוזיקה בנענע הגיע בחור מוזר שהתחביב שלו היה להעתיק פוסטים של אחרים, לפעמים תחת ניקו (המתחלף) ולפעמים בניק של הכותב המקורי. הוא די הרגיז חלק מכותבי הפורום, אבל אותי הוא די שיעשע.
    (הנה דוגמא אחת מני רבות: http://forums.nana.co.il/showmsg.asp?id=809911 )
    לא שאני מבין מה מניע מישהו לפרסם בפורומים דברים שאינם שלו, אבל לקרוא לזה גניבה זה קצת מוגזם בעיני. אחרי הכל בפורומים מדובר פה, בפאקינג פורומים – הזהות החמקמקה ממילא של הכותבים הופכת את נושא זכויות היוצרים לדי מגוחך.

    ובכלל – קניין רוחני זה לא קטע שעומד בניגוד מוחלט לסיבה לשמה קיימים פורומים?

  • רויטל  On 28 בנובמבר 2003 at 14:23

    קרה לי כמה פעמים שלקחו איזו אמירה שלי ושילבו אותה בפוסט או תגובה פה ושם. מעולם לא צוטטתי באופן מלא, אבל מעבר לכך שזה מחניף, זה בהחלט קצת מציק שלא נותנים קרדיט מסוג ה"יש לי חברה שאומרת…".

  • זו ש  On 28 בנובמבר 2003 at 14:33

    מאוד
    מאוד
    מאוד
    משעשע

כתיבת תגובה

