הלכנו לים, רק אבי ואני

 

ספינות / איאן האנטר (1979)

הלכנו לים, רק אבי ואני
והכלבים שיחקו על החול מסביב
קור החורף סבב לכל עבר, חתך את האוויר
האם הוא, לבוש באפור, קרא לי לאחוז בידו?
אמרתי שהאהבה קלה יותר כשהיא רחוקה
ישבנו והסתכלנו על האורות המרוחקים

אנחנו שתי ספינות שעוברות בלילה
אנחנו מחייכים כשאנחנו אומרים שהכל בסדר
אנחנו עדיין כאן, רק מחוץ לטווח הראייה
כמו הספינות הללו שעוברות בלילה

יש סירה על הקו שבו הים פוגש את השמים
ואחת אחרת ששטה הרחק מאחור
ונראה כאילו אני ואתה כמו זרים ממרחק
מתרחקים עוד ועוד כשאנו נסחפים בזמן
הוא אמר: קשה לי כאשר אתה רחוק,
אנחנו קוראים אותך רק כשאתה כותב

אנחנו שתי ספינות שעוברות בלילה
ואנחנו מחייכים כשאנחנו אומרים שהכל בסדר
אנחנו עדיין כאן, רק מחוץ לטווח הראייה
כמו הספינות הללו שעוברות בלילה

 

 

חבר טוב ויקר שלח לי את התרגום לשיר "ספינות" של איאן האנטר. נדמה לי שגם הוא מזדהה מאוד, כמוני.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • חייזר פוסט איילי  On 7 בדצמבר 2003 at 10:29

    גם התרגום יפה (רק שקשה לשיר אותו לפי המנגינה)

  • צוף  On 7 בדצמבר 2003 at 14:36

    אגב, למדור קוראים "קצף גל ועננה". לא שמתי לב. ולא ידעתי שאתה מחובבי נעמי שמר.

  • שי  On 1 בינואר 2004 at 23:53

    קובי אור כתב פעם שזה השיר שהוא הכי אוהב
    http://www.ynet.co.il/home/1,7340,L-1722-285-1570786,00.html

  • abenba  On 18 ביוני 2017 at 15:04

    גדי, הגעתי דרך הטוויטר. לא יודע אם הבלוג פעיל אבל השיר נפלא ומזכיר לי את אבא

כתיבת תגובה

