רענן שקד, רסן את התלהבותך

חצי כוס ביום שישי, חצי ביום שני

לפעמים זה קצת לא נעים, לקרוא כותב שנון שאתה מאוד מחבב לקרוא, כמו רענן שקד. ביום שישי הוא כתב ב"7 לילות" בהתלהבות על "תרגיע", הסדרה החדשה של לארי דיויד, יוצר סיינפלד. היום בבוקר פורסמה בעיתון ביקורת שהיא, איך לומר, קצת פחות מתלהבת.

מתוך הקטע האוהד: "שג'רי סיינפלד יעשה מה שבראש שלו. זה בסדר מצידנו. אם בגילו הצעיר מתעקש סיינפלד להיות פנסיונר, אב לילדיו, בטלן ניו יורקי שמגדל צי קטן של מכוניות פורשה ונח מנוחת עולם על זרי הדפנה הקמלים של יצירת המופת הבודדה שלו, שיהיה בריא. סיינפלד נתן, סיינפלד לקח, סיינפלד ברח וסיינפלד, עכשיו, אזרח. למעט שידורים חוזרים, לא תמצאו אותו מסתובב בטלוויזיה. זו דחייה לדורות, אבל נעזוב. לארי דייוויד כאן… 'תרגיע' היא כל מה ש'סיינפלד' עשויה היתה להיות לו הלכה עד הסוף".

מתוך הביקורת הלא מתלהבת: "פיתגם סיני עתיק שהמצאתי כרגע אומר: העובדה שאכלתם במסעדת יוקרה עדיין לא אומרת שמעניין אתכם לבקר במטבח המלוכלך ובחצר האחורית, שם מונחים חומרי הגלם ואגלי הזיעה… מדובר בטיוטה, גירסה עירומה, דראפט ראשון ל"סיינפלד". אם להיות כנים, חצי מ"תרגיע" היה ודאי נשאר על ריצפת חדר הכותבים של "סיינפלד" בטענה כי דיוויד – כאשר משאירים אותו לבדו מול הנייר – אינו יודע מה הגבול שבין פטיש פלסטיק לפטיש אוויר, בין מלפפון חמוץ לחומצה… "תרגיע" ראויה לעיונכם, ולו החד-פעמי, ולו כהשראה. מעבר לזה, היא לא טובה מספיק".

אני בלוויין, ולגבי צפייה בשני הפרקים שהורדתי מהרשת – הרי שטרם הספיקותי לסיים את הראשון.

סוג דאחקה מקור פוסט של גלעד נס בפורום טלוויזיה ב-Ynet זמן מהיום

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אור  On 7 בינואר 2004 at 9:40

    אז בארץ קוראים לה "תרגיע"? ניחא.

    מנסיון (אני מכור לסידרה), לוקח זמן להתרגל לקצב ולהומור שלה, אבל כשמתרגלים היא הופכת להיות הדבר הכי מצחיק על המרקע (או מסך המחשב…).

  • דור  On 10 בינואר 2004 at 5:31

    לכתוב ביקורת טלוויזיה על סדרה עוד לפני שראית פרק אחד שלה ולהתלהב, ואז לראות פרק ולהתלהב.
    הצעד הבא: סיקור פיגוע יום לפני, עם תמונות זוועה מהפיגוע הקודם.
    מה זה חשוב, זה רק עניין של טיימינג, לא?

  • הגאון מוילנא  On 31 במרץ 2004 at 23:06

    ,אני רוצה שבאמת תסביר לי. לא הבנתי, אתה רציני או צוחק אני חושב, טוב שיש את דודו, זה לא שהוא עזר לי ובגלל זה אני מגיב ,אתה כותב בכזו ציניות שאפשר לחשוב שזה דבר לא טוב, אז מה! כמה אשים יש בארץ שיש להם כסף ושיכולים לעזור ובלי צורך של השפלה ולא להביך את אף אחד. כפי שנראה לי? אתה עושה מזה צחוק, אתה יודע אומנם להתבטות לכתוב יפה אבל מה אתה חושב את עצמך שאתה יותר טוב
    אני לא מכיר אותך אבל הצבנת אותי בצורה שאתה כותב
    .זה שאתה עיתונאי זה אומר הכל

  • הגאון מוילנא  On 31 במרץ 2004 at 23:08

    כל הכתבה מיועדת לרענן שקד כתב בידיעות אחרונות
    ומכוונת לכתבה שפורסמה ביום רביעי 31.03.04
    על דודו טופז

  • אבנר הנמן  On 12 באוקטובר 2004 at 21:25

    הייתי המעריץ מספר אחד של סיינפלד
    עכשיו אני מעריץ מספר אחד של לארי דיוויד
    כמו שהבנתי מבוססת דמותו בסדרה על עצמו בחיים
    איש חסר טקט לחלוטין שמחליט החלטות לא הגיוניות
    ומסתבך בעטיין בצרות.
    לארי דיויד הוא הג'ורג' האמיתי
    ויותר מזה
    הרבה יותר מזה

להשאיר תגובה

