שיעורי בית

מנו ונמקו את הטעויות של לילך סיגן במאמרה בגלובס.

ולמען הסר ספק: עיקר התוכן באינטרנט ימשיך להיות מסופק בחינם בשנים הקרובות. תשאלו את מנכ"ל MSN לשעבר, דורון ליבשטיין, ששנים הבטיח שאוטוטו כולם עוברים לתשלום, עד שהמשיך למיקרוסופט העולמית.

או בניסוח אחר: הייתם משלמים כדי לקרוא את הטור של סיגן? כמה תוכן אתם כבר מכירים שאין לו שום תחליף, ואף אחד לא יציע לו שום תחליף, ולכן ניתן יהיה לגבות עבורו כסף? 

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אילן גוט  On 14 בינואר 2004 at 14:28

    היה צריך רישום. לא נכנסתי.

  • HB Darwin  On 14 בינואר 2004 at 15:17

    הכתיבה בגלובס (ושאר מוספי ועיתוני כלכלה) על הרשת תמיד מזכירה לי קצת ביקורת מסעדות שנכתבת ע"י קוף רזוס.
    הוא יודע באינסטינקט מה זה – אבל חשיבה של פרימט פשוט לא בנויה לעקל את כל הרעיון.
    משהו בקשר למקומם באבולוציה נדמה לי…

  • אורי  On 14 בינואר 2004 at 16:37

    ברמה הפסיכולוגית, כאשר הקהל מתרגל לקבל חינם את מה שצרך קודם לכן בתשלום, קשה הרבה יותר לשכנע אותו לשלם עבורו שוב. זה נכון בעיקר ברמת האדם הפרטי: אם יש לי אפשרות ללקט מידע כלשהו ברשת חינם, אעדיף לעשות זאת ולהימנע מתשלום עבורו.

    הדבר שונה במקרה של ארגונים גדולים, שמבחינתם העיסוק במידע הוא בעל משמעות כלכלית גבוהה בהרבה מזו של הפרט. כלומר, ארגון שיבקש לברר מידע ולשם כך יהיה עליו להקצות עובד שישקיע בכך שעות ויימנע מעיסוק בנושאים אחרים שעליהם הוא מופקד, יהיה חייב לקחת בחשבון את העלות הכרוכה בכך (ולעתים קרובות מדובר בהרבה יותר מעובד בודד). בארגונים לא מעטים מעדיפים לשלם מנוי לטווח ארוך לאתר שמספק את המידע ולקבל את כל המידע בחבילה אחת. נכון שיש כאן עלות לארגון, אבל האפשרות לשאוב את המידע כשגבולות החיפוש מצטמצמים לאתר בודד הן קורצות למדי.

    זה גם מקור ההכנסות העיקרי של מרבית אתרי המידע. הם מתבססים על עסקאות גדולות עם ארגונים מעטים – ולא על עסקאות מעטות עם ארגונים רבים. כמובן שגם האחרונים יכולים להוסיף להם, אבל ברור שגביית תשלום עבור המידע רלוונטית בעיקר ל"פרות חולבות" כמו קונצרנים, משרדי ממשלה וכדומה.

  • Dino  On 20 בינואר 2004 at 17:27

    אפשר לקרוא את TGI בכל מיני דרכים. אני הייתי מפרש את הנתונים כך: "עוגת הפרסום ברשת גדלה, יש סיכוי גדול שהמו"לים שאינם נמצאים עדיין ברשת יכנסו לשם במהרה"

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: