סַבּוּדִי

קורנית סטולר, בביקורת מפרגנת בוואלה על "סטארסקי והאץ'", משלבת בטבעיות את המילה מבית מדרשו של איתי נאור, עורך "מיקסר", מדור התרבות של נענע, "סַבּוּדִי". למיטב ידיעתי, זו הפעם הראשונה שהמילה הסביחית הזו מפציעה מחוץ למדור התרבות של נענע, היכן שהתאזרחה כאילו לא כתב שם עוזי וייל מעולם. מביך אותי להסביר כמה מעפן הרעיון לתקוע מילה פרטית שלך ושל החבר'ה בטקסטים כדי לדעת מייד מי מגניב (אלו שכותבים במיקסר ווואלה תרבות) ומי לא (הגולשים האחרים, מן הסתם).

מצד שני, הנה, המילה הופיעה לא רק בוואלה אלא גם ברשימות. בקרוב אצל רוביק רוזנטל.

חולצת הכדורגל של נבחרת ברית המועצות באליפות העולם 62'. מאוד סבודי. בתקווה שלא אושלך כאן ועכשיו לפח האשפה של הכותבים הזקנים באינטרנט, אציין שאהבתי מאוד את הסרט "זולנדר", מה שעפ"י הביקורת של סטולר מניח לי להישאר בצד הזה של האקציה התרבותית. בינתיים

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • איתי נאור  On 3 באפריל 2004 at 23:57

    אני חייב לתקן ולהעיר שזו בהחלט לא הפעם הראשונה שהמילה קופצת מחוץ למיקסר. עם כל הכבוד למדור התרבות הנהדר הזה, סבודי נהגתה בשלהי הקנדציה שלי בוואלה תרבות.

    הקישור שכאן http://find.walla.co.il/ts.cgi?w=/100&q=%F1%E1%E5%E3%E9&src=nb מרמז כי הפעם הראשונה היתה בספטמבר 2003, אבל אני נוטה לא לסמוך על החיפוש הזה כרגע – גם כי נדמה לי שהוא מחמיץ יותר מדי תוצאות (גם מהסוג הזה, http://news.walla.co.il/?w=//447076).

    חוץ מזה, פגעתי לפחות בבלוג אחד של מישהו שאני לא מכיר בישראבלוג שמשתמש, מצאתי את הדבר הדי סבודי הזה http://66.102.11.104/search?q=cache:cB-5IguTOugJ:zivba.no-ip.info/+%D7%A1%D7 , ואני יודע על אנשים שאומרים סבודי באמריקה, אנגליה, צרפת, סיני ובאר שבע.

    בנוגע לעניין החדרת הסלנג – נראה לי שראוי לקחת את זה בצורה מעט פחות מרירה. בסך הכל מדובר בתחדיש מהנה שנחמד להגות (נסה לגלגל אותו על שפתיך היודעות). השימוש הלעתים-מואץ בו בכתבי העת האלקטרוניים נועד למטרות התפשטותיות-שטותיות בלבד – ולא לצרכי התנשאות או מאגניבות, כפי שאתה רומז. אני לא חושב שסבודי זה מצח גבוה, אני חושב שזה הכי העם. רק שזה קצת יותר לאט. ההבדל, ואולי מה שגורם לך להרגיש קצת מוזר עם זה, הוא שזה לא בא באותן הצינורות של "גבר גבר" או "'צטערת", שכנראה נחשבים קצת יותר קבילים למטרות אלה.

    לא הצלחתי להבין אם כבר קראת "גדרות וחלונות" או לא.

  • גדי  On 4 באפריל 2004 at 0:36

    מטרת הרשימה לספק לדורשי טובתי את שמות הספרים שהייתי מעוניין שיהיו בספרייתי. הווה אומר, עד שצביקה יזכור להעביר לי את העותק שלו – לא. וחבל.

להשאיר תגובה

