זה כל הכסף

למה הטלוויזיה שלנו בארץ, ברובה המכריע, היא זבל טהור? למה עד שיוצא לעשות משהו טוב – ויש כאן אנשים טובים שמבינים ויודעים לעשות טלוויזיה טובה – יוצאת הנשמה? תשובה אפשרית אחת היא הכסף, כלומר חסרונו. נשמע קצת מוזר, בהתחשב במשכורות הנאות מאוד ותנאי העבודה הסטייליסטיים של "התעשיה", ברובה המכריע.

ידיעה של יעל גאוני בוויינט על רווחי זכייני ערוץ 2: קשת, ששידרה 3 ימים בשבוע, רשמה רווח נקי של 7.8 מיליון שקל בחודשים ינואר-מארס; רשת הרוויחה 4.3 מיליון שקל, טלעד הסתפקה ב-1.9 מיליון שקל 

קצת מביך, לא? עם כל הטררם והדיבורים על רווח ועל החובה להשיג רייטינג פצצות – שלושה מיליון דולר לרבעון לגופים ולמחזור הגדולים של ערוץ 2, זה לא מי יודע מה כסף. מה שאומר שמה שעושה להם את זה זה הכבוד. מה שמסביר אולי מדוע הכבלים (המחויבים לכך) יכולים לעשות את "שבתות וחגים", שעונתה החדשה מתחילה היום, וזכייני ערוץ 2 (המחוייבים ליצירה מקורית גם הם) נאלצים לעשות, ובכן, את משפחת עזאני.

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • בבון מזבל טהור  On 30 במאי 2004 at 17:26

    שמעת על הפתגם "מי שגר בבית מזכוכית עדיף שלא יזרוק אבנים"?

  • גדי  On 30 במאי 2004 at 21:37

    לא, כי התגובה שלך קשורה באותה מידה. אנא הסבר ונמק.

  • בבון מזבל טהור  On 30 במאי 2004 at 22:19

    גם את התכנים שאתה הפקת בשנים האחרונות אי אפשר להאשים באיכות נשגבת. אבל מה כן? בדיוק כמו התכנים בטלויזיה מדובר בחומר פופולרי שיכול לעניין קהל רחב של קוראים/צופים. מסחריות קוראים לזה. רייטינג. אתה בעצמך טוען שהיית הראשון ששילמו לו על תוכן באינטרנט. וכשאלה השיקולים זו התוצאה. הכל יחס של עלות תועלת. כשמקציבים סכום מסוים להפקה, לפעמים יוצא יותר איכותי, לפעמים פחות, אבל להגדיר את מה שקורה בערוץ שתים בתור זבל טהור, כשזה בא מפיך, לדעתי זה לא במקום.

  • איתי בנר  On 30 במאי 2004 at 23:01

    מבלי להיכנס לפירוט פועלו של גדי, ההבדל בין המסחריות באינטרנט לבין המסחריות בטלוויזיה היא שזו הראשונה לא יושבת על משאבים ציבוריים (כמו תדרי שידור) ולא מופקת על ידי זכיינים, ולא ממוענת לקהל שבוי. להבדיל ממנה, התוכן המסחרי של הטלוויזיה הוא בדיוק כל אלה.

    במילים אחרות, ל"וואלה" ול"מיקסר" מותר להיות "וואלה" ו"מיקסר", כי לאף אחד אין הצדקה לצפות מהם למשהו אחר, והם יכולים להמשיך להיות פופולריים כמה שבא להם, כי יש מקום לכולם. כאשר "קשת" מקבלת שלושה ימים של שידור על תדר ציבורי, וכל מה שאני מקבל בפריים-טיים הוא "כוכב נולד" ו"האקדמיה לצחוק"… אז לכל הרוחות, עד מתי ישתקו יהודים?

  • גלעד  On 31 במאי 2004 at 1:10

    לאיתי, מה הקשר ליהודים במשפט שלך? או שזה סוג של ביטוי שאני לא מכיר.

  • גדי  On 31 במאי 2004 at 1:26

    נעזוב את השאלה לגבי מה עשיתי ומה לא, ומה מזה ראוי בעיני היום ומה לא. גם מי שלא יודע לבשל יכול לומר שהאוכל חרא, ואפילו לכתוב על זה ביקורת. לעצם העניין, זו היתה הכללה נמהרת – לא כל מה שיש בערוץ 2 הוא זבל טהור. חלק גדול מזה הוא זבל טהור, וחלק נכבד לא פחות הוא סתם לא טוב.

  • איתי בנר  On 31 במאי 2004 at 2:21

    ציטוט מפי פרופסור מקס הידוע.

  • בבון המקורי  On 31 במאי 2004 at 15:20

    וואלה, חודשיים שלא כתבתי תגובה אחת, ובכל זאת אני רואה את השם "בבון" מופיע כאן כל יומיים בערך – פעם צמחוני, פעם מזבל טהור, פעם ככה ופעם ככה. יכול להיות שפתחתי טרנד? אני גם רוצה מקום ברשימת אנשים המשפיעים על תרבות רשת האינטר-נט!

    (הזהרו מחיקויים: בדקו שלבבון שמוצע לכם בחנות מופיע קעקוע של אריק "תחנה אחרונה בהדר" בנאדו על הישבן השמאלי)

  • בבון מזבל טהור  On 31 במאי 2004 at 15:36

    אני לא חושב שהעניין פה הוא משאב התדר הציבורי. אם רוצים, יש מספיק תדרים לחלק לכולם, וגם כשיגמרו התדרים המוח היהודי ימציא לנו פטנטים אחרים.

    ואם הקהל שבוי אז מה? מה שאתה בעצם אומר זה שהציבור מטומטם ולכן צריך להאכיל אותו בחומר איכותי בכוח? לא יודע. אם יש דרישה בשוק להפקות איכותיות למה כוחות השוק לא מספקים אותה?

    רק לידיעתך, אני למשל קהל שבוי של רשימות. קורא וקורא גם אם אני לא מרוצה מחלק נכבד ממה שעובר פה. אז מה, אולי גם אתכם צריך להכפיף לאיזה רשות ציבורית?

  • מורן  On 1 ביוני 2004 at 13:08

    אני צריכה עזרה דחוף
    מהם היתרונות והחסרונות בפרסומת

  • איתי בנר  On 2 ביוני 2004 at 1:09

    אין מספיק תדרים לחלק לכולם, בדיוק בגלל זה הם ניתנים לזכיינים, ולא נקנים כמו דומיינים. ואותו דבר כמובן גם לגבי תשתית כבלים, שלא יושבת על תדר, אלא על, נו, תשתית כבלים.

    ועד שהראש היהודי ימציא לנו את הפטנטים שאתה מדבר עליהם – זה בדיוק יהיה ההבדל היסודי בין האינטרנט והטלוויזיה, ובעיקר (לדלעתי) בין מידת הטעם שיש לביקורת כלפי התכנים בכל אחד מהם.

    קהל שבוי ברשימות, נו באמת.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: