האתר עלה הערב לאוויר. ראיתי כבר סקיצות שלו, ולהפתעתי הוא הרבה יותר קל (מבחינת זמן טעינה) ממה שחששתי. שמעתי כבר תלונות על עומס בעיניים, אבל לי בינתיים זה ממש לא מפריע. רעיון ה"מזוודה", בה שומרים כתבות שתוכל לחזור ולקרוא אותן בזמן מתאים יותר (שעות העבודה, למשל) מאוד מצא חן בעיני, וכבר גדשתי את שלי במה שנראה ככל טוב.
וכמובן, NRG הוא הדבר הכי טוב שקרה ל-Ynet.
תגובות
מצד אחד, החיפוש מעולה
מצד שני, חצי מסך תוכן מערכתי, חצי מסך פרסומות.
מצד שלישי, עידו קינן לא נמצא ברשימת ה"כוכבים". חיפוש אחר "עידו קינן", קליק על הקישור הראשון ואז 404. בהחלט מתאים לו.
מצד רביעי, מי ימציא סטייל שיט עלטרנטיבי בלי כל האדום המכאיב בעיניים?
הטוקבקים הפיקטיביים מאד משעשעים.
כמה לא מפתיע, האתר נראה מבולגן. מי שבנה אותו חשב אקספלוררית בלבד
כששומרים במזוודה אין שום תגובה האם נשמר כן או לא. הייתי ממשיך אבל לא מתאים לי לתקן להם באגים.
כרמל, לכלכת.
פרץ אוויר רענן לאינטרנט העברי.
נראה באילו שיפורים יגיב YNET למרות שגם אצלו, כל הכבוד על האינצקלופדיה
גדי, מברוק על המינוי לעורך משותף של מגזין "אותות". שיהיה בהצלחה.
על מה מדובר? דווקא כתבתי להם המון דברים לניו אייג' אבל אני לא רואה אף אחד מהם באוויר. מוזר.
מי שנכנס לאתר הישן, רואה בקוביות הראשיות בכל מדור (איפה שהיו הסיפורים הראשיים) הודעות "עברנו לאתר החדש – http://www.nrg.co.il!" (הכתובת אפילו לא קליקבילית!) וכאלה, כמו של ילדים מתלהבים שעברו לשרת חדש. כאילו, אפ'חד לא שמע שם על פקודת redirect?
יופיע, וגם במחשבים את כבר נמצאת עם תמונה לא רעה בכלל
קפיצה של שנות אור יחסית לאתר מעריב הישן (שהדומיין שלו כבר מפנה לאנרג'י).
כמו ויינט, ואפילו יותר ממנו, ההומפייג' עמוס מדי בתכנים, ועוד יותר מזה בתמונות – וזה קצת כואב בעין, אבל אני מניח שנוכל להתרגל.
מה שכן, אני מבקש להפנות את תשומת לב המעצבים שבינינו לסוגיה קטנה: באתר החדש הזה, כמו באתר החדש של קפטן אינטרנט, יש שימוש בתמונות עם פינות עגולות. זו טעות לדעתי, שכן מעטים אנשי התוכן שיודעים להתעסק עם תוכנות גראפיות מעבר ל"קרופ" ו"ריסייז". רובנו יודעים שאת התמונות במרבית המקרים גוזרים אנשי התוכן, שהם בדרך כלל האנשים שנמצאים בתורנות ביום שבת בלילה כשרוצחים ראש הממשלה וצריכים להעלות תמונה מייד. פינות עגולות לתמונות באתר חדשות מן הסוג הזה הן דוגמה מצויינת לשיקול עיצובי שגוי.
למיטב ידיעתי מועסקים בכל משמרת כמה גרפיקאים שתפקידם הוא בדיוק לגזור את התמונות. אנשי התוכן לא נוגעים בזה.
מי היה מאמין – יש ת'רדים בטוקבקים. חבלי משיח, הנהההה זה בא.
זה רק אני, או שדפקו השקעה שמוציאה את כולם שם, כולל דנקנר עצמו, כוסונים משהו בתמונות?
Oracle HTTP Server, Apache, PHP
החלטה מעניינת.
אני הולכת להצטלם שם רק היום בשביל הניו אייג' אז נראה איך יוציאו אותי, האנטי-פוטוגנית של המדינה, לפי זה תהיה לך תשובה, גדי. ינתיים, רוני, הם לקחו לי את הראש מתמונה פורימית שלי בתחפושת רקדנית בטן. ענק לא?? :)
נמאס כבר לראות אתרים ישראלים שנראים במוזילה כמו עופר נמרודי בריצת אלפיים. לא שמעתם כבר שיש עוד דפדפנים חוץ מאקספלורר? איזה מין הטמליסט שמכבד את עצמו לא מחזיק מוזילה על הדסקטופ, ולו רק כדי לראות שהעבודה שלו נראית נורמלי גם בדפדפנים שעובדים לפי התקן? איזה מין מנהל פרויקט של אתר כל כך גדול לא בודק שהצוות שלו בונה משהו שיראה נורמלי גם על מק ולינוקס?
משום מה הבעיות האלו קיימות כמעט רק באתרים מהארץ. אולי הכנסים של מיקרוסופט באילת באמת עושים משהו?
התעייפתי אחרי דקה. אגב, מדור ביקורת הסרטים בהומפייג' נקרא בשם "פלוץ" או שחלמתי חלום?
פלוץ הוא כותרת הביקורת לסרט של האחים כהן. כמובן, זה לא ממש משנה – שכן הכותרת המצחינה הופיעה בעמוד הראשי, ובגאווה.
יותר מדי חברים שלך עובדים שם, מה?
יש לאתר הזה מזל גדול מאוד שעידו קינן עובד בו, כי יש שם הרים של חומרים שהוא היה חוגג עליהם.
תרדו לעומק התוכן – כזה צהוב בעיניים לא היה כאן אף פעם.
מדור ביקורת סרטים כחולים עם תמונות?Q!!
הם כנראה ויתרו מראש על להיות כלי תקשורת לגיטימי.
כמו שמעיד הארכיון בבלוג הזה, יותר מדי חברים שעובדים במקום מסויים לא הפריע לי מעולם להיכנס בו. לפעמים אפילו להיפך.
חנן – אם בטכנולוגיה עסקינן, אולי אתה יודע עם איזו מערכת לניהול תוכן הם עובדים?
באנר – להערכתי, יש להם מערכת אוטומטית לניהול תמונות שחותכת פינות עגולות לבד וגם שמה פלוס (קפה היא לא עושה).
בבון – צר לי, שוק חוץ-אקספלורר קטן כל כך, שהוא באמת לא מעניין אף אחד כשמפתחים כזה אתר גדול. הם ימכרו פרסומות גם בלי.
שוק חוץ-אקספלורר אכן קטן, אבל עובדה שאתרים זניחים כמו ניו יורק טיימס, אקונומיסט וגארדיאן דואגים להֵראות טוב במוזילה. בכל זאת אני ממליץ למי שחשוב לו אתר אנ אר ג'י לעבור למוזילה, כי הבעיות אינן רבות, ובמוזילה קל לחסום את הפרסומות התזזתיות שמפריעות לקרוא, למי שמוצא משהו מעניין לקרוא שם.
אתר מעריב הישן היה אמנם שגרתי בבשורתו העיצובית, אבל היו בו התכנים הלא רעים של העיתון שכיום הוא בתשלום. אני לא אשלם, והמדור השבועי המצויין של אדם ברוך יחסר לי.
שוק חוץ אקספלורר אולי קטן, אבל מגוון- גם לינוקס, גם מק, גם משתמשים מודעים בחלונות, גם פלאפונים, גם גוגל, גם מכשירי כף יד, גם קונסולות משחקים.
ככה בבת אחת לוותר על כולם, שחלקם לפחות קהל איכותי ביותר? לא חבל?
אגב, במוזילה שלי הוא נראה סביר (ככל שאני יכול לשפוט. אין לי אקספלורר בשביל להשוות), אם כי אי אפשר להרשם לאתר, וטופס הפידבק גם לא עובד.
מה שנאמר- "אבל לא קיבלנו תלונות!" "כן, אבל אתם חוסמים תלונות, זה למה שלא קיבלתם"
רעיון המזוודה, אגב, יושם כבר בהשקה המחודשת של האתר של הגארדיאן הבריטי.
זה היה בשנת 1999 כמדומני.