וככה אורנג' תקעה את כל האינטרנט הישראלי

תעשו ניסוי. אם יש לכם חלונות XP, תלחצו ביחד על שלושת הכפתורים Control+Alt+Del. בראשית ימי המחשב האישי זה היה מפעיל אותו מחדש – היום יופיע לעיניכם לוח הבקרה. תעברו ללשונית האמצעית שלו, Performance ("ביצועים" עבור אלו שהחלונות שלהם עם תפריטים בעברית). מולכם תראו שני גרפים המשתנים עם הזמן. העליון מתאר את העוצמה שמפעיל המעבד. בהנחה שאתם לא טוחנים בדיוק מולטימדיה, זה אמור להיות אצלכם בסביבות ה-20%.

ועכשיו תעברו לאחד מהאתרים הישראליים (שזה כולם) שהעלו בימים אלו את הפרסומת החדשה של אורנג', שהופקה על ידי אחד ממשרדי האינטראקטיב הגדולים בענף.
שמתם לב שקרה משהו לגרף? אם לא שמתם לב, הנה תמונה:

הפרסומת הזו, שעוררה יחסי ציבור ב"תעשייה" מאחר ואורנג' קנתה כמעט את כל שטחי הפרסום הפנויים באינטרנט הישראלי לכמה ימים, פשוט חונקת את המחשב. ח-ו-נ-ק-ת-!. ראינו כבר אתרים שלא ממש אכפת למתכנתים שלהם (ובמיוחד לאנשי הפרסום שלהם) שהמחשב שלנו מתאמץ ונהיה איטי כשהוא נכנס אליהם, רק כי מאוד חשוב להם לשים שמונה עשרה באנרים בפלאש. תיכנסו, גם ביום רגיל בלי הפרסומת של אורנג', לאתרים של גלובס ודה-מארקר, ותראו כמה המחשב שלכם צריך להעלות הילוך. אבל ככה, באופן גורף, על כל המחשבים של האנשים שאוהבים לגלוש באינטרנט בישראל (רמז: זה הלקוחות), הוטלה מגבלת מהירות אכזרית.

דיברו על הפרסומת הזו. סוכנויות אינטראקטיב אחרות התרעמו על זה שאורנג' תפסו להם את כל השטח. החברה עצמה טוענת להצלחה מרהיבה של הפרויקט ומסרה מספרים מרשימים. אבל בכל הדיבור – כולל NRG מעריב שחשפו את טריק הספירה לאחור לקראת העלאת הפרסומת – לא טרחו האתרים שנהנו מהקמפיין הענק הזה, גם לדווח שהוא יוצר פקקי תנועה על המחשב של כל אחד מאיתנו. הם כנראה ישמחו לעוד קמפיינים מכניסים כאלה, אז מה אם הם מכריחים את המחשב שלנו לתת ברקס.

(פורסם במקור בניוזלטר של בלייזר)

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אלעד  On 3 בדצמבר 2004 at 0:59

    פלאשסוייטצ'. פתרון פשוט לדוחפים ונדחפים.

  • גילעד  On 3 בדצמבר 2004 at 1:01

    "הקמפיין של אורנג' מביא תוצאות", עם ציון 650 אלף האנשים (קליקים?) שנכנסו לאתר של אורנג'. אני מקווה שהם גובים כסף בכניסה או ביציאה, אחרת אולי כדאי לשלוח להם כסף ולשאול אם פרסום, חוץ מלהגדיל את איבר המותג שלהם, לא אמור גם להביא לקוחות משלמים?

  • ליאור  On 3 בדצמבר 2004 at 12:16

    גדי, יתכן מאוד שהסיבה לעומס על המעבד היא השימוש בוידאו בתוך באנר הפלאש. זה הולך ונעשה נפוץ יותר בעיקר באתרים אמריקאים גדולים כמו businessweek או Yahoo.

    גילעד, הפירסום המאסיבי של אורנג' עבד בעבר. ראיתי אותם חודרים לשני שווקים שכולם אמרו שהם מיצו את עצמם, אנשים תמיד הביעו זיזול ותרעומת על הפירסום המאסיבי שלהם אבל תוך כמה חודשים לכולם מסביב היה אורנג'. אני מניח שגם הפעם הם יצליחו.

  • גיא א  On 3 בדצמבר 2004 at 15:09

    מדהים איך כתבן אינטרנט אשר מתפרנס מהמדיום שמה לעשות חי מפרסומת, לא כתב פעם אחת ביקורת חיובית על פרסומת באינטרנט. נכון, תמיד קל למצוא את השלילי וזה הרבה יותר כיף אבל אם לרגע גדי, היית יוצא מהתבנית המחשבתית שלך היית רואה כמוני שיש כאן אחלה קמפיין של מותג מוביל אשר עשה לראשונה באינטרנט קמפיין משמעותי שנראה מיליון דולר.

    בעקבות המאמר שלך עשיתי את הניסוי שאתה מציע ואמנם יש עליה בסי פי יו בכניסה לאתרים אבל מכאן לכתוב שהקמפיין תוקע את המחשב המרחק גדול ואתה יודע את זה. המשכתי בניסוי שלי לאתרים אחרים בהם הקמפיין לא מופיע עכשיו וראה זה פלא הסי פי יו עדין קפץ באותה רמה – מה לעשות ככה זה שטוענים עמוד ראשי עמוס בפרסומות.

    כחיית אינטרנט הייי מצפה ממך להעריך את העובדה שהם לא השתמשו בפרסום מתפרץ ורק על זה מגיע להם את תואר מפרסם השנה באינטרנט

    גיא א

  • גילעד  On 3 בדצמבר 2004 at 15:51

    אין לי ויכוח לגבי העובדה שאורנג'/פרטנר הצליחו באופן מדהים להיכנס לשוק ששלטו בו שתי חברות (אחת מונופולית לשעבר והשניה בנתה את עצמה על מחיר נמוך והתפתחה מאז לעבר חידושים טכנולוגיים). אני לא בטוח שאפשר למדוד מספרית מי מהגורמים השפיע יותר על החדירה של פרטנר לשווקים הללו (מחיר, רשת GSM המאפשרת משלוח SMS, מכשיר שמסוגל לפעול גם בחו"ל, פרסום 'חוויתי' וכו' וכו').

    רק מצער אותי שהגענו למצב שבו נדמה שהפרסומאים עסוקים פחות בלפרסם מוצרים ויותר בלהיכנס למקום הראשון במדד הזכירות של יפעת וגלובס.

  • אורית  On 3 בדצמבר 2004 at 20:42

    רק אחרי שקראתי את מה שכתבת קישרתי… ביומיים האחרונים המחשב פשוט לא זז… ממש עגלה…

    תודה על האינסייט.

    אורית
    http://www.israel-business-plan.com

  • שגיא  On 4 בדצמבר 2004 at 20:03

    כמו שכבר כתבתי כאן – http://israblog.nana.co.il/blogread.asp?blog=41853&blogcode=1104112, מדובר בעוד הוכחה לדלות הרעיונות ולכוחניות ההרסנית שלנו.
    וזו באמת חוויה בעוצמה שלא הכרנו, אנחנו וכנראה גם המחשב שלנו…
    וטוב שיש מי שקם וצועק חמס.

  • גבינצקי  On 11 בדצמבר 2004 at 20:27

    המחשב שלי, עם מעבד שמגרד את השלושה גיגהרץ, גיגה של זיכרון וכרטיס מסך לא רע, עסוק בימים אלה בטחינת נתונים אינטנסיבית שצורכת את רוב משאביו. משהו שבאמת הולם את מידותיה של מפלצונת שכמותו, לאיזה פרויקט טכנולוגי שאני עובד עליו בעוונותי. כשנכנסתי בשבוע האחרון לאתרים עם הבאנר המדובר, הפעולות החישוביות הואטו בחצי אם לא יותר. בגלל פאקינג באנר. לא יאומן.

  • איתן  On 21 בדצמבר 2004 at 0:34

    תשתמשו ב- MYIE2 שנותן אפשרות לביטול הפלאש!

  • גיא ב  On 14 במרץ 2006 at 17:03

    אולי מישהו יודע איך קוראים לשיר הפרסומת החדשה של אורנג' שרואים את הדיסקים נופלים כמו דומינו
    אני אשמח אם מי מכם יודע וישלח לי את השם של השיר בemail
    guybachar14@hotmail.com

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: