זה בגלל שיצא לה חצ'קון ענק מהלחץ של ההתנתקות.
והחנה הזאתי הייתה פעם שכנה שלי בתקופה שהייתי דתי לאומי ובמשך שלוש שנים לא שילמה ועד בית. אמרתי לה – חנה, מה קורה איתך? למה לא משלמת ועד בית?
אמרה לי – אני ועד בית לא משלמת!
אח"כ העירו אותי הרופאים ואמרו לי שהייתי באפיזודה פסיכוטית במשך חודשיים וטענתי שאני שטר של חמישים שקל ושלא יעיזו לקמט אותי.
אני באופן אישי מעדיף דו שיח עם אנשים כמו חנה הזאת שאומרת את האמת שלה, מזעזעת ככל שהיא תשמע בעיני, מאשר עם כל הצבועים האלה מבין המתנחלים שמתחילים לספר מעשיות על סעיפים בטחוניים חברתיים ופוליטיים שבגללם אסור לצאת מנצרים.
הגברת שמה את הקלפים על השולחן, הויכוח כאן הוא דתי, וכל השאר זה שטויות.
אני לא בטוח שההתנתקות הזאת היא מהלך מוצלח לישראל. יש בה המון נקודות שבעיני, דווקא בגללל סמולניותי, נראות שגויות למדינה, אבל דבר אחד טוב כנראה יצא ממנה: ערוותה של הציונות הדתית תחשף. הסתירה העמוקה שיש בין ציוני סתם, לבין ציוני דתי, שתוביל לזה שהציונות החילונית לא תוכל עוד לחבק אליה כל כך בחום את הפאנטיות הדתית הזאת.
טוב, האייזמן הזאת אפעס לא הכוס תה שלי גם כן. אומרת דברים קשים, חלקם אפילו מקוממים, אבל אומרת מה שהיא חושבת. אני לא אוהב את הפסקנות המכלילה, אבל לא הייתי פוסל לגמרי את הטענות שלה. אני חושב שלא מוגזם לומר שיש היום אנשים שמדברים על מתנחלים מתוך שמחה לאיד ובטרמינולוגיה דומה לזו שמדברים פה רוב הזמן על ערבים – "להיכנס בהם בלי רחמים", "שיתפגרו מצדי", "אי אפשר להאמין למילה שלהם" וכו'.
וכשאתה דוחף מישהו לקיר והוא מתחיל לדבר מלוכלך, אז כן, יש בזה משהו גס. אבל האייזמן הזאת, גם אם היא קצת גסה, לא בטוח בהמה. אולי כובע יתאים לה יותר משביס.
אבל אני מעדיף אותה על היפיופים האלה, ש"יש בהם אהבה והיא תנצח". כן, בטח.
ואני חושב ש*הם* אלה שהיו מעדיפים שהיא לא תפרסם את הדברים שלה. היא מזיקה לעניין שלהם בזה שהיא מגלה לנו את הפרצוף האמיתי.
תגובות
זה יותר מאובן פרהיסטורי שאיכשהו שרד והגיע לזמננו.
העיקר הצטלמה עם האצבע על הלחי – תנוחת ה-
cogito nrg sum
הידועה
זה בגלל שיצא לה חצ'קון ענק מהלחץ של ההתנתקות.
והחנה הזאתי הייתה פעם שכנה שלי בתקופה שהייתי דתי לאומי ובמשך שלוש שנים לא שילמה ועד בית. אמרתי לה – חנה, מה קורה איתך? למה לא משלמת ועד בית?
אמרה לי – אני ועד בית לא משלמת!
אח"כ העירו אותי הרופאים ואמרו לי שהייתי באפיזודה פסיכוטית במשך חודשיים וטענתי שאני שטר של חמישים שקל ושלא יעיזו לקמט אותי.
שם אהבתי את זו שזועקת "קול באשה ערווה – איפה הרבנים שישתיקו אותה ?
מתי בפעם האחרונה הגדרת כבהמה גסה גבר, שמשון? למה אתה לא מפסיק לכנות נשים בשמות גנאי כאלה החל מהרגע שבו התחלת לכתוב כאן?
אני באופן אישי מעדיף דו שיח עם אנשים כמו חנה הזאת שאומרת את האמת שלה, מזעזעת ככל שהיא תשמע בעיני, מאשר עם כל הצבועים האלה מבין המתנחלים שמתחילים לספר מעשיות על סעיפים בטחוניים חברתיים ופוליטיים שבגללם אסור לצאת מנצרים.
הגברת שמה את הקלפים על השולחן, הויכוח כאן הוא דתי, וכל השאר זה שטויות.
אני לא בטוח שההתנתקות הזאת היא מהלך מוצלח לישראל. יש בה המון נקודות שבעיני, דווקא בגללל סמולניותי, נראות שגויות למדינה, אבל דבר אחד טוב כנראה יצא ממנה: ערוותה של הציונות הדתית תחשף. הסתירה העמוקה שיש בין ציוני סתם, לבין ציוני דתי, שתוביל לזה שהציונות החילונית לא תוכל עוד לחבק אליה כל כך בחום את הפאנטיות הדתית הזאת.
אה?
אתה חושב שלקרוא לאשה בשם "בהמה גסה" הוא לא מעשה בהמי?
ואם אתה לא שפן, תשאיר את התגובה הזו.
טוב, האייזמן הזאת אפעס לא הכוס תה שלי גם כן. אומרת דברים קשים, חלקם אפילו מקוממים, אבל אומרת מה שהיא חושבת. אני לא אוהב את הפסקנות המכלילה, אבל לא הייתי פוסל לגמרי את הטענות שלה. אני חושב שלא מוגזם לומר שיש היום אנשים שמדברים על מתנחלים מתוך שמחה לאיד ובטרמינולוגיה דומה לזו שמדברים פה רוב הזמן על ערבים – "להיכנס בהם בלי רחמים", "שיתפגרו מצדי", "אי אפשר להאמין למילה שלהם" וכו'.
וכשאתה דוחף מישהו לקיר והוא מתחיל לדבר מלוכלך, אז כן, יש בזה משהו גס. אבל האייזמן הזאת, גם אם היא קצת גסה, לא בטוח בהמה. אולי כובע יתאים לה יותר משביס.
אבל אני מעדיף אותה על היפיופים האלה, ש"יש בהם אהבה והיא תנצח". כן, בטח.
ואני חושב ש*הם* אלה שהיו מעדיפים שהיא לא תפרסם את הדברים שלה. היא מזיקה לעניין שלהם בזה שהיא מגלה לנו את הפרצוף האמיתי.