אורי ברוכין vs ניר אופיר

בגליון האחרון של "הקולקטיב" ("'הקולקטיב' תמיד היה כותרת אירונית. תמיד". אורי ברוכין, שם שם) נכתבו על פרויקט "יום הבלוגים" של ניר אופיר מתפוז הדברים הבאים:

"6. האם כבר החלטתם על מי להמליץ ביום הבלוגים שמובילים תפוז ? האם בלוגרים שממליצים על בלוגים בפני בלוגרים מקדמים את פתיחת התחום בפני הקהל הרחב והתפשטות "מימ" הבלוגים, או מחזקים את הצד המקבע את הבלוגים והבלוגוספירה כרלוונטיים בעצם ולעצמם? למה התיאור של ניר אופיר בוויקי נקרא כמו פסקת פתיחה של cover letter? ולמה רב ה-A-list העולמי מתעלם מהיוזמה הנחמדה הזאת באופן כה מופתי? "

אז ראשית, לא לשכוח, ב-31 לחודש יהיה יום הבלוגים הראשון. ושנית, כנסו לבלוג של ניר, וקראו את פוסט התגובה שלו לקולקטיב, ואז את תגובת אורי אליו – ואז את התגובה של ניר אליו – וזה רק בינתיים. תבלו.

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אורי ב.  On 15 באוגוסט 2005 at 13:12

    אני מניח שהנסיבות מונעות ממך לצדד באחד מהצדדים…
    לי אין שום דבר נגד אופיר מלבד התפעה מסוימת מהפוסט הנ"ל. בטח שאני לא רואה אותנו כ-VS.

    בחייך, יש דברים יותר מעניינים וחשובים. אפילו בשלולית.

  • ביג בירד  On 15 באוגוסט 2005 at 15:20

    כמה שאני אוהב את הפוסטים של יגאל חמיש, שנטל על עצמו כאן את תפקיד שגריר היוזמה של ניר אופיר, אני לא מסכים למה שמנסה היום הזה לעשות. מה שייצא מזה זה חבורה של בלוגרים שמקדמים את חבריהם הטובים. גדי יקדם את אביבה, אביבה תבחר בגדי (זו סתם דוגמא; אל תקחו את זה אישית) וכולם יתפייטו כמה החברים שלהם מוצלחים וכשרוניים.

    אני מכיר כמה בלוגרים שלא מקדמים את עצמם בשום צורה שהיא. חלק מהם צברו פופולריות. חלק לא. אבל אין להם את הרצון הזה לזכות בליטוף קולקטיבי לאגו היקר שלהם.

    אורי וניר? אורי כנראה לא יכול היה להחמיץ הזדמנות לעקוץ אתר בלוגים מתחרה. וניר החזיר לו, כי זה עושה אדווה בשלולית ומקדם את היוזמה שלו. וחוזר חלילה. אבל מכל המאמצים האלה לייצר רצת ויברציות סביב הקשקשת ברשת אולי אפשר להוציא דבר אחד טובף תערכו רשימה של בלוגים איכותיים ותעבירו קו על השמות של אלה שלא מברברים כל הזמן על עצמם ועל פועלם. חלק מהם שווה להכניס למועדפים ולבקר שוב ושוב גם בלי שמישהו ימליץ עליהם במפורש ביום ההוא בעוד שבועיים. באחריות.

  • חנן כהן  On 15 באוגוסט 2005 at 16:41

    3108 היא הדרך הישראלית/אירופית לכתוב את התאריך.

    האמריקאים כותבים 0831 ולכן קשה להם בכלל להבין מה הרעיון.

    ניר לא שם לב לעניין הזה.

  • יגאל חמיש  On 15 באוגוסט 2005 at 17:11

    מיסטר ביג (בירד),
    ראשית, תודות על המחמאות וגילויי האהבה. אין לך מושג (ואלי יש לך?) כמה שזה מעודד כותבים באתרים אישיים שכאלה, לקרוא משוב כה מעודד. תודה.

    רק כדי להעמיד עובדות על דיוקן, לא נטלתי לעצמי את תפקיד השגריר בעניין BlogDay2005. (בטוח שלא הייתי 'עובר' את יעקב פרי, את נחמן שי או את רינה מצליח..).

    אני מניח שקראת את רשימותיי בנושא:
    מזה זמן מה שכמה כותבים ברשת, ואני בתוכם, משוחחים על הרצון ליוזמה כלשהי בנושא הבלוגרים. תרומתי הצנועה לכך היתה יום העיון הראשון בישראל בנושא בלוגים, שערכתי והובלתי ב 31.5.2005. זו היתה הזדמנות לכנס כמה מהעוסקים בכך ולדבר על הנושא מזוויות רבות ככל האפשר. ביום זה השתתפו אורי, חנן, ניר ורבים וטובים נוספים. (שם, שם). לדברי המשתתפים, זה היה מפגש שונה ומעניין ואפילו עושה טעם של עוד.

    הדבר הנחמד והרלוונטי לענייננו הוא, שה 'הארה' שבאה לניר בעניין 3108 התרחשה ממש שם, בכנס ההוא, בין ההרצאות. לא ידעתי על כך, עד שהתפרסמה יוזמתו.

    היות ואני מאמין גדול ברשתות כסביבה לשיתוף וליצירת ידע חדש באמצעות סיפור-סיפורים, סביבה הנשענת על סיפוריהם של המשתתפים בסביבה זו, חשבתי שהמעט שאני יכול לעשות כדי להרחיב את הרשת, הוא לכתוב על כך.

    כך עשיתי, כך גם עשה יוסי לוי, שכני לרשימות. כך עשה גדי שמשון שפרסם על כך ראשון ברשימות (שכן ותיק יותר). כך גם עשו עשרות כולבים בעולם.
    אם יש לך אתר אישי, אני מפציר בך שתפרסם את העניין גם אתה באתר שלך.

    לעניין 'רשת סגורה ידועה מראש' הסר דאגה מלבך, או לפחות התאזר בסבלנות עד 3108. אז תוכל לקרוא את הרשימה עם חמשת האתרים שאני אמליץ עליהם כמעניינים. למעט אחד מהכותבים עמו יש לי היכרות מסוימת, את האחרים איני מכיר אישית כלל וכלל . הם נמצאים בחו"ל…

    חנן, זה נכון.
    לתרבות יש כאן חלק חשוב מאוד.

    זה מזכיר לי את הבדיחה: למה יהודים כותבים מימין לשמאל, והאמריקאים משמאל לימין. התשובה היא כי היהודים תמיד מספרים מאיפה הם באו ואילו האמריקאים יודעים לאן הם הולכים….

    (כמובן שהסיבה האמיתית לכך היא כתב היתדות, שחייב התקדמות החריטה באבן מימין לשמאל).

    ואולי גם אנחנו יודעים לאן אנחנו רוצים ללכת?!

  • ספקן  On 15 באוגוסט 2005 at 21:04

    אתה בחור נחמד, באמת. זכותך לעשות פרומושן כמה שתרצה לך ולחבריך, אבל אל תתקומם כשזה שקוף. כשאתה מארגן יום עיון על עולם הבלוגים, מזמין אליו כמה חברים ומתאר אותם "מיטב הכותבים בבלוגספירה הישראלית" (http://www.notes.co.il/yigal/11576.asp)זה מעורר גיחוך.
    מי קבע שהם מיטב הכותבים? אתה? לפי איזה קריטריונים, שהם חברים שלך?

  • ביג בירד  On 15 באוגוסט 2005 at 21:16

    אמנם אני לא מת על הרעיון של קידום הדדי של אתרים (כפי שאני חושש שיקרה), אבל ליגאל חמיש יש משנה סדורה היטב בכל הנוגע לבלוגים, לצורת הכתיבה בהם ולתועלת שאפשר להפיק מהם. אם היית טורח לקרוא קצת אצלו היית מבין שיש שם קצת יותר מאשר סתם "בחור נחמד".

    יצא לי להיות באירוע הזה כמשקיף מהצד. חברים או לא חברים, האנשים שהירצו שם היו בעלי שכל ישר ותפיסת עולם מגובשת לגבי הנושא שעליו התבקשו להרצות. אפשר היה להביא לשם עוד כמה כאלה, אבל בסך הכל זה היה יום עיון טוב.

    לשיתך, אדוני הספקן, אי אפשר אף פעם לנסות ולהרכיב אוסף של העדפות משום שתמיד הן תהיינה חשודות. ובכן, נכון: העדפות הן סובייקטיביות ואישיות במהותן. ובכל זאת, קשה לי להניח שברשימת הבלוגים של כל אחד מהכותבים כאן יופיע, למשל, יומן רשת של נער הורמונלי בן חמש עשרה שמספר לנו אך ורק על המסיבות שלו או החברות שלו. יש קונסנזוס כמעט כללי על הכותבים האיכותיים ברשת.

  • ספקן  On 15 באוגוסט 2005 at 21:27

    אני מסכים אתך לגמרי שרשימת העדפות תהיה תמיד אישית וסובייקטיבית. אין שום בעיה עם זה. הבעיה היא בתווית האובייקטיבית של "מיטב הכותבים".

  • ביג בירד  On 15 באוגוסט 2005 at 22:53

    אין תווית אובייקטיבית. הכל סובייקטיבי אם הוא מושפע מהעדפותיו האישיות של הכותב. אבל העובדה שאדם מעדיף בלוגר מסוים אינה הופכת את הבלוגר הזה לגרוע בהכרח או את כתיבתו למחורבנת.

    אבל לי מפריע משהו אחר. ברשימות יש קבוצה שפשוט סופגת קללות ונאצות בלי הפסקה. איתן כספי, מושיק קוברסקי ועוד כמה שאני לא זוכר עכשיו. בקיצור, כל מי שנתפש כאן כשמרן משהו חוטף התקפות שאופיין אישי עד כדי זעזוע. אולי זו לא הייתה המטרה של מפתחי רשימות, אבל סובלנות לכל מי שחולק על גופים כמו יח"ד, מחסום ווטש או שדולת הנשים אין כאן.

  • יגאל חמיש  On 15 באוגוסט 2005 at 23:23

    לספקן, שלומות,

    אני הולך 'עם' התגובה שלך. בניחותא.
    (שקוף הוא ביטוי שגור בעולם ניהול הידע)

    האתר שלי ברשימות הוא אתר אישי. סובייקטיבי ביותר וזו דעתי האובייקטיבית ביותר האפשרית על כך.

    לעניין 'כמה חברים' שהזמנתי להשתתף ביום העיון, באמת בדקתי בעקבות הערתך שוב והנה העובדות, לפי סדר הופעתן של הדמויות (בזהות גלויה):
    אורי ברוכין – לא הכרתי אישית עד אז חוץ מתכתובת בעניני האתר ברשימות
    ניר אופיר – לא הכרתי אישית עד אז
    עדו אמין – כנ"ל
    שרית פרקול – כנ"ל, כתבה בעבר על האתר שלי במדור שלה
    איתן כספי – כנ"ל
    ארז ארליכמן – כנ"ל
    כרמל וייסמן – נפגשנו פעם אחת לפני כן (בעניין כנס בלוגרים!)
    חנן כהן – נפגשנו בכנס, שנה קודם לכן, מדברים מעט מעת לעט/ת
    יצחק שדמתי – שמע אותי פעם בכנס אחר, לא היכרתי קודם, לא פגשתי גם בכנס (הרצה באמצעות ה Skype)
    בעז רימר – לא היכרתי אישית עד אז
    עופר לנדאו – כנ"ל

    בקיצור, אני שמח לציין כי הכנס הווה הזדמנות מצוינת בשבילי להרחיב את חוג מכרי וידידי בכמה אנשים מרתקים ומעניינים שהם ממיטב הכותבים באתרים אישיים לפי עניות דעתי הבלתי-אוביקטיבית באתר האישי הסובייקטיבי שלי.

    אבל, ספקן, הכנסת ספק קל בלבי ו "אם יש ספק אז אין ספק", כמאמר הכתוב, ולכן, אם הדבר לא הודגש מספיק, חידדתי את העובדה כי מדובר באתר אישי סובייקטיבי ב "פרטים נוספים" באתר שלי.

    תודה לך.

    ושוב, אם יש לך אתר, ואם תיאות לכך, אל תפרסם רשימת בלוגים מומלצת. רק תרשום שיש BlogDay2005. זה מספיק.

    לביג בירד. שוב – תודה.

  • ארתור דנט  On 16 באוגוסט 2005 at 9:41

    שלא להמליץ על בלוגים של בעלי פרופיל 21 החיים בהסטוריה אלטרנטיבית, וגם לא לקרוא אותם.
    כך נקדם רק את הבלוגים של יוצאי צבא ונוכיח שלא שכחנו להיות פטריוטים.

    יהודה בלו מסכים איתנוו.

    ואת המכסיקנים החארות צריך לגרש כי הם מרמים אותנו בצפרדעים

  • מירי  On 16 באוגוסט 2005 at 14:13

    סליחה, התעוררתי מאוחר.
    מה זה בלוג?
    למה צריך יום בלוגים?
    האם תישמע ביום הבלוגים וכו' צפירת דומיה? האם ימכרו בלוגים בהנחה משמעותית?

  • מבקר פרופילים  On 17 באוגוסט 2005 at 9:15

    נראה שגם אתה חבר ראוי במועדון 21, אז מה בדיוק הבעיה שלך עם בעלי פרופיל 21 אחרים?

  • ארתור דנט  On 17 באוגוסט 2005 at 9:24

    אנחנו פסיכופטים כל הזמן ולא רק בפוסטים האחרונים, וזה בגלל שעשינו צבא וגם שירתנו אחרי זה שטינקרים בשב"כ, זה מה שעשה אותנו רובוטריקים פסיכופטים.
    במעט השפיות שנשארה לנו אנחנו מבינים שהפרופילניקים 21 הם היחידים שנשארו שפויים ולא פסיכופטים כמונו ובגלל זה אנחנו מקנאים בהם ושוטמים אותם ומנהלים בהם מלחמה ואם אחד מהם פותח בלוג אנחנו ממליצים לא לקרוא אותו. הקנאה היא עושה לנו את הכל היא הורגת אותנו למרות שהשרינק אמר אם אנחנו מקנאים אז אנחנו בריאים אבל אנחנו בינינו יודעים זה לא נכון זה רק שריד למערכת בריאה שהיתה פעם לפני שנכנסנו לכל הבולשיט הזה של הצבא ולא ידענו להיות חכמים כמו הפרופילניקים שנשארו שפויים.
    אז כדי לפצות את עצמינו ירדנו מהארץ השארנו את כל הלוזרים מאחור כך השרינק אמר לנו אתמול.
    אבל מעלש אולי תהיה הערב מסיבה של צפרדעים אולי יהיהו צפרדעים סגולות רק שהמקסיקאים לא ירמו אותנו שוב פעם אלה זבל בוש צריך לגרש אותם מהמדינה

כתיבת תגובה

