זה כבר מצדיק פתיחת מדור חדש בבלוג

כל הפוסטים הרשימותולוגיים האחרונים (מזה על איתן כספי, דרך אורי פז, איזה טוקבק אצל אלי אשד והפניה למשהו שקשור לאורי ברוכין) מצדיקים מצדיק פתיחת מדור חדש בבלוג . אם למישהו יש רעיון לשם, שיוסיף. 

 

– = ללא כל עוררין = –

שכני לרשימות, יהודה בלו, פרסם היום מחדש פוסט שלו על מריבה בין קנדה לדנמרק על אי קטן ליד גרינלנד. להלן הסיבה למעשה, במילותיו שלו:

 

מלחמות ארקטיקה בעקבות ההתחממות הגלובלית (פורסם בשבוע שעבר)

משום שעיתון "הארץ" פרסם היום (24.8.05) כתבה מאת סוכנויות הידיעות, אשר שלושה משפטים שאולים ממאמר זה בוודאות וללא כל עוררין, לא נותר לי אלא לפרסם מחדש את הסיפור המעניין. את הכתבה של הארץ תוכלו למצוא באתר האינטרנט של העיתון > המהדורה המודפסת > חדשות החוץ. אין בליבי דבר נגד "הארץ" חלילה, ואני שמח לדעת שהנחותיי ודעותיי משמשות לו מקור. בעמל לא מבוטל, הצלחתי להפוך את "רשימות מן התיבה הלבנה" לבית בו אפשר למצוא מידע אמין, מהימן ומעניין. משום שאני סבור באופן בלתי אובייקטיבי כי הדברים אשר כתבתי קולחים יותר מאשר הכתבה המשמימה ב"הארץ", החלטתי לפרסם היום שוב את המאמר הזה. 

כמה שאלות עולות מאליהן למקרא הדברים הבאים של הנחתום.

1. זו הכתבה בהארץ. תוכלו למצוא אותה בלינק > הזה > כאן.

2. האם אתה מפסיק להיות "משמים" והופך ל"בית בו אפשר למצוא מידע אמין, מהימן ומעניין" רק בגלל שאת התרגום הפיראטי שלך מסוכנויות הידיעות סיימת במלים "לעולם לא יגמרו לו לאדם התירוצים לפתוח במלחמה"? 

3. האם ימוצה הדין עם רויטרס, למשל, שפרסמה היום את הסיפור באופן שמעורר חשד שאחד מעובדיה גלש בבלוג של בלו?

4. ומה יהיה עם CBC, שלקחה מ"רשימות מן התיבה הלבנה" את התמונה?

5. מדוע תקנות משרד הבריאות, האוסרות על השימוש במילה "אשר" ביחס של 1/33, לא נאכפו?

 

וואלה. עוד מעט נהיה פה ישראבלוג.

 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • דוברמן  On 24 באוגוסט 2005 at 23:42

    בהמשך לשיחתינו בשנקין, אז באמצע הלילה, רציתי להראות לך שישנם גם אחרים שמשתמשים במילה "אשר". אבל אז הגעתי לסעיף החמישי, וראיתי שהקדמת אותי.

    בכל מקרה, לאחר השיחה לא יכולתי להרדם, ורצתי למחשב כדי לעבור על כל כתביי ורשימותיי. תתפלא לשמוע שמצאתי רק "אשר" אחד. להבא אנא הפסק לחשוד בכשרים, ותלונות העבר ליחצ"ניות של רני – לא לי. (וגם את ה"אשר" האחד ההוא – מחקתי).

    ישרבלוג? You should be so lucky…

  • גדי  On 25 באוגוסט 2005 at 1:39

    אבל הנזיפה שלו בהארץ או בפרופסורים לספרות מביכים.

  • ג'ימבו  On 25 באוגוסט 2005 at 11:49

    (והם לא אתה)
    אז למה להיטפל דווקא לאחד? רק בגלל שהוא חורג מהקבעון והכתיבה הפבלובית הבנאלית האינפנטילית והאובססיבית של חלק מאנשי האתר הזה לגבי יחסי היהודים והערבים בארץ ישראל ?

  • מישה  On 25 באוגוסט 2005 at 14:57

    כבר אין לי הערכת זמן כמה אתה רודף אחרי איתן כספי. השבוע התעלקת על אורי פז ועכשיו על יהודה בלו. מה נהיית לנו שמשון הגיבור. עזוב אותך מההתנקלויות. תן להם לכתוב מה שהם רוצים. אצלם יש מה לקרוא. אצלך יבש חוץ מהקללות והזבל. על האקשן הזה אתה בונה? לא יפה. אני דווקא מאמין ליהודה בגלל העבודה היסודית. הוא לא סתם מאשים את הפרופסורית כי יש לו הוכחות.

    כדאי שתרד כבר מכולם. כל הכנופיה שלך כבר עבר יומה. בסוף נראה לי שאתה מקנא מפז מיהודה מאלי אשד ומאיתן כי אני לא מוצא הסבר אחר לבהמיות הזו שלך. אלי בן אדם רציני. מבין עניין. לא תמיד אני יורד לסוף דעתו הספרותית, אבל הטענות שלו צודקות.

    יאללה תמחוק את כל המדור החדש הזה במקום לחפש לו שם.

  • אשר-על-כן  On 25 באוגוסט 2005 at 15:48

    איריס מה-שמה מברכת אותך כל מדורך החדש, סימן שמשהו דפוק אצלך, הלא כן?

  • סהרורים ביום  On 25 באוגוסט 2005 at 17:08

    כל "מחמאה" כזו מאדם כמוך מעודדת אותי. אם נידמה לי שאין שכר לעמלי, הרי יש ויש.

  • אשר-על-כן  On 26 באוגוסט 2005 at 14:30

    אם זה עושה לך טוב, אז אדרבא, אעשה זאת בשימחה.

  • כפיר, טורינו.  On 27 באוגוסט 2005 at 12:16

    בלו כותב: עיתון "הארץ" פרסם ב-24 באוגוסט 2005 במדור חדשות החוץ את הכתבה "סכסוך חריף בין קנדה לדנמרק: למי שייך האי הזעיר בלב האזור הארקטי?" מאת סוכנויות הידיעות.

    המשפט הזה נכון עובדתית.

    בלו כותב: כמה משפטים בכתבה שאולים מרשימתי זו בוודאות מוחלטת וללא כל עוררין.

    כמה משפטים בכתבה אכן שאולים. מוקדם לומר שהם שאולים מרשימתו של בלו. אולי גם בלו וגם הארץ השתמשו באותו מקור לידיעה. צריך לברר את זה.

    בלו כותב: אינני, כמובן, חושף הפרשה וגם אין בליבי דבר כנגד "הארץ" חלילה.

    בלו מודה שאינו חושף הפרשה. אני לא יודע אן אין בלינו דבר כנגד הארץ.

    בלו כותב: להיפך, אני שמח לדעת שדבריי משמשים לו מקור.

    שמח? אולי. אם הוא באמת חושב שהוא המקור של הארץ למה שלא ישמח. הוא בעצמו טוען שאין בליבו דבר כנגדם.

    בלו כותב: בעמל לא מבוטל, הצלחתי להפוך את "רשימות מן התיבה הלבנה" לאתר שבו אפשר למצוא מידע אמין, מהימן ומעניין.

    סובייקטיבית אני יכול לטעון שזה נכון. בכל האינטרנט קשה למצוא חומר ממש מעניין כמו שבלו חושף אצלו. כל הבלבול שכל שבלו טיפש הוא בלבול שכל מיותר.

    בלו כותב: הבה נקווה שבעקבות הפרופסורים, גם כתבי "הארץ" יהפכו להיות קוראים קבועים שלי.

    קשה לי לראות את הפרופסורים קוראים את מה שבלו כותב להם. לא בגלל בלו. הוא טיפוס מעניין. הם משעממים. לבלו זכות לקוות שכתבי הארץ יהפכו להיות קוראים קבועים שלו.

    מסקנה: בחלק מדבריו בלו צודק. בחלק אולי טועה אך צריך להוכיח שהוא טועה. סתם להיטפל לכמה משפטים שבלו כתב לא עושה אותך גדי חכם גדול.

  • אחד_העם  On 30 באוגוסט 2005 at 11:15

    קראתי את רשימותיו של בלו.
    אז נכון…שהוא לא הכותב הכי מעניין בעולם
    ונכון…שהוא טרחן קצת
    ונכון….שהוא מביא מעט מדיי קישורים

    אבל (שים לב מאיר זה בשבילך): התיאוריה על הדינוזאורים שהפכו לציפורים היא לא שלו. היא בערך משנת 1974…. היא התפרסמה ב-NATURE והיא היום שולטת עד כדי כך שהוצע לאחד את הדינוזאורים והעופות לסדרה אחת שתיקרא DINOSAURIA. זה מה שמלמדים באוניברסיטה (ולסחבק יש תואר בביולוגיה, כזה…..). מה לעשות מאיר יקירי, אבל לא כולם צרי מוחין ואופקים כמוך. יש אנשים שתחומי העניין שלהם מקיפים יותר מקצה אפם.

    התיאוריות שהוא מביא הן רלוונטיות, נכונות ועומדות במבחן מדעי. ע

  • אמא יקרה  On 31 באוגוסט 2005 at 11:46

    שתהיו לי בריאים, חמודים שלי!

    אמא לא מבינה איך קפצתם לדינוזאורים כשגדי מדבר על הגניבה של אנטרטיקה מהארץ. כולה בלו כתב פוסט על הדינוזאורים ולהגיד לא מעניין על הפוסט הזה, זה בלשון מעטה, כי הפוסט הזה הוא הפוסט הכי משעמם טיכו שאמא שלכם יצא לה לקרוא. כאילו מה, בלו יושב בבית או במשרד ומתכנן להרדים את הילדים בכוח. למה מה אין אמא שתשיר שיר ערש. וואלה יופי.

    הקושר כתיבה של בלו נמוך. זה שיהיה לכולנו ברור. לא יודע אם כבר ראיתם שבלו המציא את אלוהים. לא הקדוש ברוך הוא ברא את האדם כי לפי בלו הבן אדם הוא שברא את אלוהים. על זה יש לי להגיד רק דבר אחד: בהההה…

    אבל מה הכי מגניב זה הפוסט שלו עם הג'וקים, יעני בלו לא יודע איך להתחיל עם השכנה שלו אז הוא חוקר לה את הג'וקים. במקום סלחי לי את יודעת מה שעה, בלו שואל ברחוב בחורה אם יש לה ג'וקים בבית למה הוא צריך כמה לניסוי. תשמע בלו טוב טוב וברור, תתחיל להתעסק עם בנות במקום להתעסק עם ג'וקים. מניסיון אני יספר לך שזה הכי טוב לאנשים משועממים כמוך. אולי אם תהיה לך בחורה מה זה מפנקת תתחיל לכתוב שירי אהבה ולא פוסטים על הקוטב שהארץ גונבים לך. רק שלא יבואו מעריב וידיעות ויגנבו לך את הבחורה.

  • דאווינר  On 3 בספטמבר 2005 at 8:35

    קודם כל נראה בעליל שבלו דובר אמת. בכתבה של הארץ יש ראיות חשודות שהיא העתיקה כמה משפטים ממנו. מה זה אומר. זה אומר גרוע. כי בלו כתב שם שטויות. קנדה ודנמרק לא הולכות להילחם אחד נגד השני. גם אני לא רואה באופק את אנטרטיקה מתמלאת במים. חוץ מזה מה על האדמה שיש מתחת לשלג.

    ואני רוצה להגיב לאחד העם. מה שכתבת לא מבוסס מדעית. יש הנחה שעצמות של צפור שמצאו אולי הם של דינוזאור אבל מדובר בהשערה. כל מה שכתב בלו זה תאוריה פרטית שלו וככה היא צריכה להשאר כי לא נראה לי שמדען רציני יקבל הנחה כזו כאילו כול הצפורים באו מדינוזאורים. זה שטויות ברסק עגבניות.

    עוד תגובה לגבי הסגנון כתיבה. בלו באמת לא יודע לכתוב. הייתי נותר לו ציון בקושי עובר. הוא כותב כמו סופר ואני לא באתי לקרוא פה ספרים. תגידו לי, אין ספריה בשביל ספרים? הוא צריך לרדת לעם, לכתוב פשוט שכולם יבינו. כל הכתיבה שלו נועדה לקוראי הארץ. זה לדעתי התנשאות.

  • אחד העם  On 4 בספטמבר 2005 at 11:17

    דאווינר אני לא יודע איפה אתה חי ואם בדקת את הלינקים…התיאוריה על העופות שהתפתחו מדינוזאורים היא היוום הבון טון המדעי בתחום האבולוציה. תבדוק ותראה. התיאוריה היא לא של בלו (ולא נראה לי שיש לו תיאוריות משלו…קראתי את כל האתר שלו וגיליתי אסופה של חומרים ממקרורות אחרים בלשונו הדלה של בלו)/

    ראה למשל כאן: http://home13.inet.tele.dk/palm/origbird.htm

    ועוד:

    http://www.nmnh.si.edu/vert/reptiles/Publications/2001gaudeqost.pdf

    ועוד:
    http://scholar.google.com/scholar?hl=en&c2coff=1&safe=off&q=aves+dinosaurs+evolution&spell=1
    http://scholar.google.com/scholar?hl=en&c2coff=1&safe=off&q=aves+dinosaurs+evolution&spell=1

    אני למדתי את זה בתואר הראשון לפני 10 שנים. התיאוריה היא מסביבות 1974 (!). ואתה יודע מה? אתה לא יודע מה פירוש המשפט "אין לו תוקף מדעי"…..

להשאיר תגובה

