הודעה לקוראי "עכברנט"

כיסוי ישבן: בעמוד הראשון של "עכברנט" (בעריכתי), שצורף היום להארץ ולידיעות, מופיע קישור לא נכון לעמוד שבו מרוכזים כל הקישורים המופיעים בחוברת – כדי להקל עליכם לגלוש לאתרים ולא להקליד יותר מדי. העמוד הופיע כחלק מאתר פרסומי של בזק, שהיתה הספונסרית של העכבר. הקישור המודפס כולל www, בעוד שבפועל – השימוש ב-www מוביל לעמוד שגיאה.

עד יום ראשון, מסיבות התלויות בבזק, לא תתוקן הגישה, והלינק הנכון הוא http://worlds.bezeq.co.il

עמוד הפלאש באתר ה"מיני-סייט" כולל את רוב הקישורים, אם כי בחלק מהמחשבים לא רואים את כולם. לנוחות אלו שרוצים לעשות שימוש בקישורים הכנסתי אותם גם לעמוד "רשימת הלינקים של עכברנט" כאן בבלוג. קצת פחות אנימציה, אבל המחשב לא מג'עג'ע.

זה די ביאס לי את שמחת ההוצאה לאור, כמו שאתם מתארים לעצמכם. למען הסר ספק, כעורך החוברת ביקשתי שלוש פעמים אישור שזו אמנם הכתובת הנכונה.

כאן גם המקום להודות לכל הצוות של העיר והכותבים העצמאיים שעבדו איתי בזמן שיא על העכברנט. זה היה אחד הפרויקטים היותר קורעים אבל כיפיים שיצא לי לעשות. העותקים שהופצו בידיעות אחרונות נושאים את הכיתוב "מוסף פרסומי", אלו שבהארץ – לא (אם נמשיך את תהליך הסרת הספקות, אציין שלא היתה שום מעורבות של בזק בתכנים). אם אין לכם את החוברת אז אתם כנראה קוראים מעריב, וכמו שכתב מורן שריר – סבבה לכם.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • עזי  On 30 בספטמבר 2005 at 19:19

    אחלה רשימה, אחלה אתר!

    תודה, גדי :-)

  • אלישע  On 30 בספטמבר 2005 at 20:43

    לך תדע לאן העכבר יקח אותך אבל לא בשישי שבת

  • ד.  On 30 בספטמבר 2005 at 21:58

    אולי זה לא המקום הכי נכון לשאול, אבל הבאת כאן צילום דווקא של אחד העמודים שהזכירו בהם את "פליקר". גם מה שכתבו במוסף, וגם כתבת הענק ב"שבעה ימים": אני מתקשה להבין איך לאתר שמיועד להצגת תמונות, מוציאים כאן שם של שיטה מהפכנית לפרסום מדור רכילות. אין שום הבדל עקרוני בין פליקר לבין אתרים אחרים של צלמים. קח לדוגמא את pbase, עם 1200 גלריות מישראל.

  • גדי  On 30 בספטמבר 2005 at 22:52

    סוג של רשת חברתית. ממש לא רק אתר תמונות.
    אני מקווה שהלינק יעבור כמו שצריך, אם לא, תעתיק אותו לדפדפן – צביקה בשור כתב לא מעט על האתר.
    http://search.nrg.co.il/search/index.php?searchAction=search&query=%F6%E1%E9%F7%E4+%E1%F9%E5%F8+%F4%EC%E9%F7%F8&searchEngine=1

  • גילעד  On 30 בספטמבר 2005 at 23:02

    יש המון אנשי תקשורת מדרגים שונים בפליקר, בניגוד, כנראה, לשירותי איחסון תמונות אחרים ברשת. אנשי תקשורת מתעניינים בסלבריטאים+אנשי תקשורת מצלמים סלבריטאים=פליקר הוא מקום שבו יש פעילות עניפה מוכוונת סלבריטאים. אתה יכול להחליף את המילה "סלבריטאים" ב"רכילות".

  • ד.  On 30 בספטמבר 2005 at 23:55

    וגם ב-pbase. יש ביניהם כמה הבדלים טכניים, אבל לא מצאתי שום הבדל עקרוני.

    שניהם מציגים את עצמם כאתרים להצגת תמונות, ובשניהם אפשר – טכנית – לעשות יותר מזה. פליקר קצת יותר מהיר, אבל pbase מציג את התמונות באיכות יותר גבוהה. פליקר שולף 908 תמונות לפי "תל-אביב" לעומת 2800 ב-pbase. ככל שעיינתי בהן – אותם סוגים של תמונות מופיעים בשני האתרים. ב-pbase יש 207 צלמים ישראלים, לא הצלחתי לגלות כמה יש בפליקר.

    אני חושב שגילעד לא יתנגד לניסוח שלי – לגמרי במקרה, המון (כמה בעצם?) "אנשי תקשורת" ישראלים התרכזו דווקא בפליקר, והם לא מדברים על האופי הכללי של האתר, אלא על מה שהם בעצמם עושים בו.

  • זיו  On 2 באוקטובר 2005 at 0:39

    אני לא יודע איך אתה חיפשת, אני מצאתי 5913 תמונות לפי תלאביב, הנה הלינק: http://www.flickr.com/photos/tags/telaviv/

    מעבר לזה, לקרוא להבדלים בין פיבייס לפליקר טכניים, זה בדיוק כמו שתגיד שיש הבדלים טכניים בין הוטמייל לג'ימייל לרשות הדואר. גם ברשות הדואר, טכנית, אתה יכול להעביר מסמך או תמונה ממקום למקום. וגם להעביר קבצים אם תשים אותם על דיסק במעטפה ותשלח.

    בפליקר יש מערכת תגובות ידידותית, ותגובות על גבי התמונה, סטים של תמונות, צפיה במצגת לפי סט, טאג, קבוצה או תוצאות חיפוש.

    בפליקר יש רשימות חברים, מה שעוזר לך לנווט בין אנשים שאתה מכיר או רוצה להכיר, קבוצות ועוד כלים חברתיים, ועוד שלל פיצ'רים שהופכים אותו "טכנית" ליותר מסתם אתר תמונות, שקצרה היריעה מלפרטם.

    אני מציע לך לפתוח יוזר בשני האתרים, ולטייל בהם קצת יותר בשביל להבין את ההבדלים ה"טכניים".

    לשאלתך המקורית, פליקר הוא יותר נוח לעלות תמונות וליצור קהילות סביבן, ולכן הרבה אנשים מצאו את עצמם זורמים לשם ומתחילים לדבר אחד עם השני, בעוד פיבייס עדיין טכני וקצת מיושן בגישת הממשק שלו.

    והערה לגבי האיכות – בפליקר הוא מציג את כל הגדלים של התמונה, בדיוק כפי שהמשתמש העלה אותם.

  • עינב  On 5 באוקטובר 2005 at 20:13

    זיו צודק, פישלת בחיפוש!

    ולזיו –
    כל זמן שאי אפשר להסיע בלמבורגיני שלושה ילדים לחוגים, או לשים שתי מזוודות בתא המטען, אנחנו נשארים עם הסובארו מודל 89' – אפילו אם ההבדלים לטובת הלמבורגיני יותר מטכניים.

    בבקשה, תודיע לי ביום שתצליח לשלוח ב-Gmail חבילה לחייל, עד אז נמשיך עם רשות הדואר.

    וגם:
    ביום שתמצא בפליקר צלמים כמו אילן רוזן ו-verti.
    ביום שתוכל לעצב שם את הדפים שלך.
    ביום שתוכל לדפדף בין תמונות גדולות בלי לחזור כל פעם לתמונה הבינונית.
    ביום שתוכל לכתוב תגובה לסט.
    ביום שתוכל לשים סט בתוך סט.
    והכי חשוב, ביום שתוכל להציג את התמונות שלך בכל סדר שאתה רוצה.

    חוץ מזה, אני מקווה שמי מתרגם "צילום" ל"flickring" עושה את זה מתוך אירוניה עצמית ולא מתוך בורות.

  • זיו  On 6 באוקטובר 2005 at 13:08

    אין לי ילדים ואני לא שולח חבילות לחיילים, ואם היה לי מספיק כסף ללמברוגיני בשביל לסוע לשדה תעופה, הייתי שולח את המזוודות במונית.

    אני לא מכיר את רוזן, ובמחילה ורטי לא עושה עלי רושם בכלל.
    אני גם לא שופט אתר לפי שני צלמים. אני מכיר צלמים מוכשרים ונפלאים בפליקר, בפיבייס, וכאלה שיש להם יכולת תכנות ופתחו מערכת עצמאית.

    ולגבי הפיצ'רים, עוד אפשר להתווכח שעות על מה נחוץ ומה מיותר. אני חושב שיש תפיסה שונה של שני האתרים לגבי מה זה אחסון תמונות ומה המשתמש רוצה לעשות בזה.

    זה מעניק יתרונות לכאן ולכאן. בהעדפה האישית שלי להצגת התמונות, אני בהחלט מעדיף את פליקר.

    ספציפית, דפדוף – את יכולה לדפדף בלי לחזור לבינוניות בעזרת slideshow, בכל התמונות תחת יוזר מסויים טאג מסויים כללי, טאג מסויים של יוזר, סט מסויים, קבוצה מסויימת ועוד כל מיני. תשוטטי שם וחפשי את הלינק למצגת בכל העמודים.

    לבי האחרים – מבטיח שאודיע כשיהיו. שנינו לא משאירים מייל אז תחזרי לפוסט הזה מדי כמה שבועות.
    :)

  • עינב  On 7 באוקטובר 2005 at 8:28

    (מקסימום גודל 375X500), אני רוצה לדפדף בין הגדולות.

  • JaneLame  On 17 באוקטובר 2005 at 19:47

    כל הלינקים המדוברים זמינים אצל דוד גוג'לה. המוסף יצא איכותי בכולופן.

להשאיר תגובה

