מעשה נבלה (ספויילר)

אם אתם צופים בעונה האחרונה של הסדרה "הבית הלבן", אל תקראו מה אור ברנע כתב עליה ב-Ynet. כידוע, בעונה זו מתנהלת הסידרה בין מטות הקמפיין של הסנטור סאנטוס (ג'ימי סמיתס) ושל נו, השני, שמגלם אלן אלדה. בכותרת המשנה מבטיחים לנו שיש ספויילרים, ואז בפיסקה השניה הוא מגיע, בלי אתראה: שמו של המנצח בקמפיין הפיקטיבי של העונה האחרונה.

כדי להוסיף חטא על פשע, בפיסקה האחרונה יש אזהרה מ"ספויילרון" שאין בו אפילו מעט מן הספויילר: "בסצנה האחרונה של הסדרה, כשבני הזוג ברטלט בדרכם לביתם בניו-המפשיר, שואלת אבי ברטלט את בעלה, הנשיא היוצא: "על מה אתה חושב?". "על מחר", משיב ברטלט. סיום אופייני, מרגש ועצוב".

רוב הטוקבקים שם כמעט עוסקים בעניין, אבל כנראה שבאתר מתעסקים יותר בלקבל הרבה טוקבקים, מאשר להקשיב לגולשים שלהם.

וזה מזכיר לי את הספויילר הכי מבעס בתולדות הציונות, כנראה, שנעשה לפני כעשור וחצי על ידי מי שהיא היום בין השאר בלוגרית ידועה. הסדרה "טווין פיקס" חזרה לשידור שני, אחרי שרצה בפעם הראשונה בכבלים, שבאותן שנים טרם התפרסו בכל רחבי ישראל. במדור הרכילות של עיתון העיר הופיע אז, בסביבות הפרק החמישי בסדרה, האייטם הבא (הניסוח מהזיכרון): "עוקבים אחרי טווין פיקס? רוצים לדעת מי רצח את לורה פאלמר? זה אבא שלה".

לי הספויילר לא מפריע, אבל עושה רושם, לתשומת לב מערכת התרבות ב-Ynet, שלגולשים שלכם כן.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רונן  On 17 במאי 2006 at 9:28

    זה כזה סוד גדול?

  • בילי  On 17 במאי 2006 at 10:05

    סוג של ספויילר

  • גדי  On 17 במאי 2006 at 10:37

    .

  • הסנטור ויניק  On 17 במאי 2006 at 11:41

    וספוילרים זה אחד הדברים שמבריחים גולשים מאתר. עוד כמה ספוילרים כאלה והצופים ימנעו מקריאת אור ברנע. לא שזה כזה הפסד.

  • כפיר  On 17 במאי 2006 at 17:24

    וזה שאתה ספיילרת כרגע את "טווין פיקס" – זה בסדר?
    לא ידעתי שיש חוק התיישנות בעניין הזה. אני אשמח לדעת: ממתי, נאמר, מותר יהיה לספר אילו "אנשים מתים" רואה הילד ב"החוש השישי"?

    בנסיבות אחרות לא הייתי נכנס לזה, אבל בפוסט שכל מהותו להזהיר מספויילר ולהתריע כנגד מספיילרים, הייתי מצפה שלא יהיה ספויילר. ואם יהיה, לפחות שתבוא אזהרה!

  • ריקי כ  On 17 במאי 2006 at 18:49

    בדואי, נקמן
    תודה על התואר בלוגרית ידועה, קטונתי.

  • גדי ש.  On 17 במאי 2006 at 19:13

    ויש פטור אחרי 17 שנה, נראה לי. אני מקווה שתמשיך לבקר פה גם אם לא תמיד אעמוד בציפיותיך.

  • אלינור ברגר  On 18 במאי 2006 at 9:21

    בילדותי, באנגליה, היתה קריקטורה מפורסמת של ילד שמקבל הצלפות מהמנהל בבית הספר ובאותו זמן הוא רואה על השולחן של המנהל ספר פתוח של אגתה כריסטי.

    לפני שהוא יוצא מהחדר וישבנו אדום וצורב הוא מסתובב אחורה וזורק למנהל: "דרך אגב, הדוד הוא הרוצח"

    ספוילרים זה גם מתנשא (אני יודע מה הסוף של הסרט/הסדרה/הספר – ואת לא!) וגם מכוער (אני יודע ואני אקלקל לך את הנאת הצפיה/הקריאה).

כתיבת תגובה

