מחיאות הכפיים לטייס

אני מספיק מבוגר כדי לזכור טיסות שנוחתות בארץ כאשר כולם מוחאים כפיים. לא ארבעה וחצי נודניקים שמוחאים שתי מחיאות לפני שהם מפסיקים מהמבוכה, אלא 707 כחול לבן צוהל ושמח שהגיע סוף סוף מארצות הנכר רוויות הגויים לאדמת נתב"ג. שנים הייתי משוכנע – בסיוע העיתונות והדעה הכללית – כי הנטיה הפרובנציאלית משהו למחוא כפיים עם הנחיתה על הקרקע היא מסממני הישראליות.

מתברר שלא. פטריק סמית', בעל הטור "שאל את הטייס" במגזין סלון מספר שהתופעה היתה נפוצה עד לפני אי-אילו שנים ברוב חברות התעופה, האמריקניות לפחות.

ואם אנחנו בענייני תעופה, הנה וידאו די מגניב של בואינג 707 מתוך סרט של ערוץ דיסקברי שנזכרתי בו לא מזמן, בשיחה עם טייס שהיה בטוח שאני עובד עליו עד שמצאתי ושלחתי לו אותו. לא אהרוס לכם את ההפתעה, ולכן אוותר גם על הבדיחה העתיקה שקושרת את מה שרואים בסרטון הזה לאל על:

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מכבס ותולה  On 5 במאי 2007 at 15:23

    מגניב! רוח המערב הפרוע של פעם – היום בטח היה נותר ללא רשיון. המטוס ללא נוסעים והצופים במחזה צפו מן הקרקע?

  • גדי שמשון  On 5 במאי 2007 at 16:18

    למטה היו כל האקזקוטיבה הבכירה של חברות התעופה בעולם. אם היה התרגיל מתפקשש, מעניין כמה זמן היה לוקח למהפכת הסילון שה-707 בישר עליה (לא כי היה הראשון, כי עלות התפעול שלו אפשרה הוזלה משמעותית של תעריפי הטיסה).

  • אורן  On 5 במאי 2007 at 23:17

    נדמה לי שהייתי ישראלי יחיד על המטוס וגם הייתי בערך היחיד שלא מחא כפיים.
    התפלאתי עד מאוד.

  • דוברמן  On 5 במאי 2007 at 23:55

    אני זקוק, כנראה, לתזכורת

  • צביץ  On 8 במאי 2007 at 11:48

    כנראה אני לא עתיק כמו הבדיחה.

    לא ידעתי שזה נהוג בעוד מקומות הקטע של מחיאות הכפיים. תודה על המידע

כתיבת תגובה

