דע מה שתשיב לתקשורת – לקראת מצעד הגאווה

     איפה הגאווה. ראוי להזכיר, כי המותג "מצעד הגאווה" לא נהגה על-ידי ה"בית הפתוח", וגם לא בישראל – מקורו במאבק המתוקשר לזכויות הקהילה, שהחל בארה"ב ובאירופה. למה גאווה? כי דורות על דורות של הומואים ולסביות נאלצו לחיות בבושה, בפחד, בהסתרה. הגישה העוינת (והחוששת) של הציבור לחברי הקהילה גרמה למיליוני אנשים בעולם, ובישראל, לחיות חיים של כחש, שגבו מהם סבל נפשי ומנעו מהם לממש את זכותם לחיים בכבוד כמו כל אדם אחר.

ניסים דואק, פעם עיתונאי ותמיד אופנוען, היועץ התקשורתי של הבית הפתוח, מגיב בבלוג שלו בקפה דה מארקר על הטענות המקובלות לגבי המצעד, ומספר מעט על נסיונות ההתערבות של פרס עם בחירתו לנשיא.

כמה חבל שמערך הטראקבקים שם פנימי בלבד.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • סאפי  On 21 ביוני 2007 at 9:51

    אם יש מותג, שכל פעם צריך להסביר אותו מחדש, וגורר אפולוגטיקה בלתי נגמרת, אז אולי הוא מותג לא כל כך מוצלח וכדאי להחליפו.

    אולי צריך להודות שהמילה "גאווה" היא בעייתית, ולמצוא לה תחליף.

  • בחורה גאה  On 21 ביוני 2007 at 11:06

    הגיע הזמן להבין שאנחנו, כקהילה, למורת רוחם של רבים, אכן גאים, במי שאנחנו, ובמה שאנחנו.
    ואולי הגיע הזמן להבין שאם אנחנו במצב כזה ששוב ושוב אני שומעת את השאלה
    "במה בעצם אתם גאים? מה יש להיות גאים?" אז המותג, כביכול, מצעד הגאווה, הוא תקף וקריטי, בדיוק כמו מצעד החיים.
    אני גאה, אני גאה ביכולת שלי לחיות לבי הבחירות שלי, והאהבות שלי, גאה באומץ שלי לעמוד מול אנשים כמוך ולהיות שלמה עם הזהות שלי, וגאה בה, אני גאה בזוגיות שיש לי, ובאלה שהיו לי, אני גאה בחברים שלי, אני גאה במשפחה שלי שמקבלת ותומכת, אני גאה בקהילה הזו, שנאבקת על זכויות אדם בסיסי.
    אני מאוד גאה.
    אני גאה בכל אדם סטרייט שיכול להבין את העניין הזה ולהתגייס, ולהבין שהמאבק שלנו הוא מאבק שמאפשר לכל אדם באשר הוא להיות גאה ושלם עם הזהות שלו.

    במה אתה גאה, סאפי?

  • אורן צור  On 21 ביוני 2007 at 12:36

    כי הדה-מרקר מעצבן ורוצה לוג-אין.

    כל הטענות של דואק יפות מאוד אבל הסתירה מתגלמת בסעיף "למה דווקא בירושלים?"
    והוא מתחיל ועונה ש"לא דווקא בירושלים" הם פשוט ירושלמים וחיים שם ולכן מפגינים שם. זה טיעון שאי אפשר להתווכח איתו. פשוט צודק ונכון. אבל אז הוא ממשיך ואומר שירושלים היא לא סתם עוד עיר אלא עיר הבירה, ולכן אין, למשל, מקום להפגין בבני ברק או בעימנואל.

    אז צריך להחליט – אם זה מצעד על זכויות לחיות ולגור בכל מקום אז גם להומואים בני-ברקים יש זכות להפגין במקום מגוריהם, אבל דואק טוען שבבני ברק לא צריך להפגין כי זו כבר פרובוקציה. מאידך צריך להפגין דווקא בירושלים כי זו עיר הבירה.

    אז צריך להחליט אם המצעד הירושלמי הוא דווקאי או שהוא לא…

  • noamt  On 21 ביוני 2007 at 13:21

    לגבי הטראקבקים: דווקא ראיתי אחד של חנן כהן בפוסט של ניסים. למה הוא יכול ואתה לא? יש לו איזה API סודי?

  • ספוטניק  On 21 ביוני 2007 at 15:41

    ויוסרו המחסומים על הטראקבקים לאלתר :)

  • חנן כהן  On 21 ביוני 2007 at 22:42

    לא טרקבק

  • הלל כהן  On 22 ביוני 2007 at 2:58

    לי ולאחי יש וויכוח בן יותר משנה על מצעד הגאווה. לא על זכותם של הגאים לצעוד, אלא האם המצעד הוא אופציה התומכת ומקדמת את האינטרסים של הקהילה ההומו-לסבית או לא. עכשיו, דואק בבלוג שלו מציין שאחרי ה"מצעד" של שנה שעברה, חלה עלייה דרמטית במספר הפניות של בני נוער חרדים לבית הפתוח. עכשיו, אחי טוען שבן נוער חרדי יפנה לבית הפתוח רק במקרה קיצוני, בו הוא או היא נפלטו מהקהילה החרדית. אני טוען שסביר להניח שמדובר בעיקר במקרים בהם בני נוער חרדים פונים לבית הפתוח בהחבא. יש לך אולי איזה מושג לגבי זה?

Trackbacks

  • By וובסטר 3 - חנן כהן on 21 ביוני 2007 at 11:56

    בשביל זה יש בלוגים, בשביל לחשוף את מאחורי הקלעים. הנה קופי פייסט מהבלוג של נסים דואק, יועץ התקשורת של הבית הפתוח:

    בסוף השבוע האחרון סגרתי עם …

כתיבת תגובה

