אז זהו, שלא

הביקורת מאת רינת ברקוביץ' בוואלה תרבות, על העונה החדשה של "עובדה", מעוררת צמרמורת מהסוג שכבר נחוותה בעבר בלא מעט אתרים ברשת (נטקינג, למשל). הרעיון לפזר קצת "סלאש" בתוך הטקסט כתבלין של מגניבות לא עובד כשלא מגניבים. ובורות יכולה להיות מגניבה רק כשהיא תמימה, ולא מתחזית לההיפך.

"קונספט מעולה, לא? אז זהו, שלא. לאחר שצפיתי בתכנית הבנתי שלמבקרי טלוויזיה אסור לצפות בתכניות שהם מבקרים. זה סתם הורס את הביקורת. רוב המהדורה התבזבזה על שני סיפורי גנרלים, האחד – סיפורו של ראש המוסד מאיר דגן, שבשינויי שמות קלים אפשר היה גם להתאים לאריק שרון סלאש יצחק רבין סלאש משה שרת, ועוד;"

לטובת מערכת וואלה תרבות: אם תחליפו את משה שרת ב, נניח, שמעון פרס או יוסי ביילין, יהיה יותר עדכני סלאש פצצות סלאש סוף.

(עדכון: ברקוביץ' ווואלה תרבות יצאו ספורטיביים בעקבות הפוסט – או שזו דאחקה שבאמת מעל להבנתי).

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מאשימיישן  On 16 בנובמבר 2004 at 13:02

    גיא-גיא, דביר וולק.
    שני עורכים שנתנו לכותבים שלהם (מעריב תרבות, וואלה תרבות, נענע) להתפרע עם מאגניבות מבחילה שנראה שנצטרך לסבול לעד.

  • יוני קרמן  On 16 בנובמבר 2004 at 14:09

    האם צריך מבקר הטלוויזיה לצפות בתוכניות שאותן הוא מבקר. (בשים לב שבניגוד לביקורות קולנוע, איש אינו מסתמך על ביקורת טלוויזיה בהחלטה אם לצפות בתוכנית או לא, באשר המבקר מבקר את הטלוויזיה של אתמול).

    לדעתי, פטור חלקי מצפייה בתוכנית המבוקרת אפשר לתת רק למבקרים ממש חכמים שנונים ובעלי תובנות מקוריות ויכולת כתיבה. גם קצת ידע לא יזיק.
    אגב, משה שרת היה קצין בצבא העות'מני והשתחרר בדרגת סרן – לא לזלזל.

  • גדי  On 16 בנובמבר 2004 at 18:32

    חשבתי שכבר סיכמנו שאם את משאירה תגובות אצלי את מנסה לנפק יותר מאיזה גלל, המתחיל באיזה ביטוי אוטומטי ("שובניזם נחות". שיואו, שאת חדשנית) ומסתיים אחרי עוד רבע משפט קטן.

  • fell  On 16 בנובמבר 2004 at 21:14

    ומה יהא על ה'פלאס'?

  • עומרון  On 17 בנובמבר 2004 at 8:11

    היום המגניבות נעוצה בבורות.
    שיואו, תראו כמה שאני אהבל כזה. אבל אני לא מתבייש בזה, אני גאה בזה וחושב שזה מה שכזה מגניב כזה שיואו!

    זה לכשעצמו יוצר בי תחושת גועל, יותר מכל תוכנית בערוץ 2 (ויש תוכניות שמתמודדות לא רע על תחושת הגועל שלי)

  • עוד מישהי  On 17 בנובמבר 2004 at 10:01

    אבל אתה מצדיק בדיוק את מה שמישהי אומרת. אתה לא מוחק אחרים שמבקרים אותך, וכנראה שלא היית עושה זאת אלמלא ייחסה לך שוביניזם.

  • גדי  On 17 בנובמבר 2004 at 10:14

    אני גם לא מוחק את "מישהי" כשהיא משאירה הודעה יותר ארוכה ממשפט וחצי, ולא משנה בכמה שובניזם היא תאשים אותי.
    אין לי כוח לתגובות שלה על אוטומט שנכתבות ללא מחשבה (התגובה שנמחקה כללה טענה שאני מגיב נגד וואלה מאחר ומדובר בכותבת. סיור קצר בסיווג "מדיה" בבלוג היה מראה לה שביקורת על כותבים באינטרנט, כולל כותבים-מגניבים, נכתבה פה ברובה כנגד גברים. אבל עזבי. לא היה לה כוח לכתוב משפט אחד שלם).

  • עידו קינן  On 17 בנובמבר 2004 at 11:42

    שהטעם שלך יותר טוב. בגלל זרקו אותנו למכלאת האינטרנט, איפה שזורקים את כל האנשים שלא היו מספיק טובים בשביל להתקבל לעיתון.

  • morcarmon  On 17 בנובמבר 2004 at 11:46

    נושא הפוסט של גדי הוא בורות, לא מאגניבות. נסה שוב בפוסט הבא.

  • ימימה  On 17 בנובמבר 2004 at 15:48

    בהחלט מאשימה. כל מי שכותב משפטים כאלה: "שרת ב, נניח, שמעון פרס או יוסי ביילין" אשם בהשחתת השפה הכתובה.

    בעברית אין מילים בנות אות אחת עדיין.

    מצד שני, הטיעון שלך נכון וטוב. מסכימה עם כל מילה (חוץ מהמילים החד אותיותיות).

  • ימימה  On 17 בנובמבר 2004 at 15:49

    לא משפטים, קטעי משפטים.

  • גדי  On 17 בנובמבר 2004 at 16:00

    אני קצת נבוך ואף, א, מתבייש. לזכותי יאמר שעצרתי רגע אחרי המשפט הזה, ולבסוף השארתי אותו. הב' הזו בהחלט מבוטאת בדיבור, ואין לי מושג עדיין איך אפשר לכתוב אותה.

  • ימימה  On 17 בנובמבר 2004 at 16:12

    אם תחליפו את משה שרת בשמעון פרס או יוסי ביילין נניח, יהיה יותר עדכני סלאש פצצות סלאש סוף.

    אפשר גם:

    אם תחליפו את משה שרת בשמעון פרס או יוסי ביילין למשל, יהיה יותר עדכני סלאש פצצות סלאש סוף.

    ואפשר לשנות את מקום ה"נניח" וה"למשל" במשפט כך שיתאימו להקשר. בכל זאת, זה מאמר מוסגר.

  • morcarmon  On 17 בנובמבר 2004 at 16:22

    אם כבר מדקדקים, לא נכון יותר לומר "בשמעון פרס או ביוסי ביילין" (הוספתי ב' לפני יוסי)?

  • גדי  On 17 בנובמבר 2004 at 16:24

    אך משום מה רציתי שזה ייקרא כלשון דיבור. מן הסתם אם זה היה כחלק מדיאלוג (שלא רלוונטי לפוסט עצמו) בין מרכאות, הדבר היה מתקבל יותר.

  • ימימה  On 17 בנובמבר 2004 at 16:28

    את צודקת.

  • טל  On 18 בנובמבר 2004 at 19:29

    אני מצטרף לדרור גלוברמן – לא בקריאה הספציפית לעידו וצביקה דווקא – עודף מאגניביות עושה לי צרבת.

    לא ייאמן, אבל השבוע טענתי בלהט במהלך דיון במערכת שאנחנו צריכים להיות יותר סטריטיים :)

  • מאיר שניצל בפיתה  On 19 בנובמבר 2004 at 7:27

    היי, נראה לי שכולם פה חברים, אבל אני באתי בעקבות הקבס שמעלה בי רינת ברקוביץ' ומגניבותה הבלתי נדלית.
    אני שמח לראות שאני לא היחיד, לאחר שכבר אמרו לי יותר מפעם אחת שאני פשוט לא מבין את כתיבתה.

  • אביבה  On 19 בנובמבר 2004 at 18:47

    אני מצטרפת לממתינים לפליטה מוקדמת של גלוברמן.

    (לשני מגזרים באוכלוסייה מותר לנבל את הפה בלי שזה ייחשב גס: בנות 70 פלוס ונשים בהריון. ואני או-טו-טו יוצאת מהקבוצה השנייה ונכנסת לראשונה).

  • דרור  On 19 בנובמבר 2004 at 21:51

    מה כבר מוקדם בפליטה שממתינים לה כל-כך הרבה.

  • הכל בזכות רינת  On 19 בנובמבר 2004 at 23:51

    אתה יכול להגיד על רינת מה שאתה רוצה, אבל סוף סוף יש מישהו שקורא אותך. והיא גם כותבת מחוננת. אתה לא מצליח להבין אותה, אבל היא מוכשרת רצח

  • גדי  On 20 בנובמבר 2004 at 0:30

    1. רינת כותבת מצויינת.

    2. להכניס את משה שרת לרשימה של "הגנרלים" הוא בהחלט משהו שקשה להבין.

להשאיר תגובה

