נדמה לי שאורי פז סגר את הפוסט ההוא לתגובות

נראה שה"שיחה אקטואלית עם הכתב אבי יששכרוף על הינתקות וסרבנות" שפורסם בבלוג של אורי פז כלל בתחילה אפשרות לתגובות, ואז נסגר. בין אם זה היה כך ובין אם לאו, כמה מהדברים שאמר בהחלט ראויים לדיון. אתם מוזמנים.

ציטוט (אין לי מושג איך עושים אותו בגודל נורמלי. ירדן?):

 שני מנהיגי החמאס הללו אף סיפרו שקיימים היו חוגים בחמאס שהתנגדו לפיגועים. אולם תנועת הסרבנות הישראלית הוכיחה את התועלת בפיגועים אלו, והמתונים נאלמו דום. כלומר, לא רק שאין בפעולותיהם של סרבני השמאל כדי לקדם את השלום, אלא שהן מגבירות את המוטיבציה של הפלשתינאים לתקוף את ישראל. במילים אחרות, פעילי השמאל יכולים להתברך בלבבם על התמיכה הנלהבת שהעניקו למבקשים להשמיד את המדינה היהודית ואת היישוב היהודי בארץ. מי יודע על כמה קברים עליהם לעלות כדי לבקש את סליחת ההרוגים על שאינם בין החיים. כי בצורה עקיפה יש על ידיהם דם יהודי רב, על שהמיסו את ליבנו במלחמה האכזרית הזאת הכפויה עלינו, ועל כי גם מעודדים את האויב להמשיך במסע ההרג נגדנו. הספר הזה מאשר בעליל את מה שחשנו היטב כבר מזמן. פעילי הסירוב של השמאל הישראלי הם מעודדי הטרור הפלשתיני נגד העם היושב בציון.

איך אתה מסביר את תופעת עידוד החמאס בידי מחנה השמאל הקיצוני בישראל?

"אני חושב שזאת אכן ראיית החמאס, אבל אי-אפשר לחיות רק על-פי מה שהחמאס אומר. אם היינו חיים על-פי השקפת העולם שלהם, חלילה, היינו הופכים להיות כמוהם. אני חושב שיש בחברה הפלסטינית – בעיקר לאחר הנסיגה שלנו מלבנון במאי 2000 ובעיקר לאחר שהמשא ומתן מבחינתם לא הצליח איתנו – יש שם תפיסה שאומרת שהישראלים מבינים רק כוח. ואחת ההוכחות של המיינסטרים של החמאס לכך שהישראלים נשברים היתה מתופעת גילויי הסרבנות בקרבנו; שהנה, יש סרבנים שלא רוצים לשרת בשטחים ויש את אלה שקוראים לסגת מההתנחלויות בעזה וממה לא. מבחינת החמאס, זו היתה תחילת ההוכחה לניצחון שלהם. תוכנית ההינתקות, למשל, זו ההוכחה שהחמאס ניצחו".

הערות נוספות:

1. לרוב מדיניות התגובות פה ליברלית. אבל אחרי שאיזה חסמב"ה קרא ליהודה בלו נאצי ואחרים גם הוסיפו, אני נאלץ להזכיר: אין כאן אפשרות נוחה לעריכת הודעה, לכן אם תכתבו הודעה בהודעה בדם לבכם ותסיימו בקללה עסיסית מדי – זה יימחק.

2. מי מתנדב לספר לערוץ עשר שנחמה בת-יפונה לא הצחיקה אף פעם?

3. ראיתי היום את אראל סג"ל במשעל חם, בזמן המתנה למשחק מכור (אתם יודעים כמה תרופות לאגזמות, טחורים ושאר מרעין בישין למיניהם מפורסמות בתוכנית?). יש לי תחושה שהוא התאמן על מבטי הזלזול, ההתעלמות והביטול אל אמנון אברמוביץ' בבית, כמו גם על הבעת השנאה כשדיבר על התקשורת והשמאל. לי זה קצת עצוב. התהליך הנפשי המעניין והמרתק שהתחיל להתבטא בכתיבה שלו בשנה ומשהו האחרונות הגיע, לפחות כמו שזה נראה בתוכנית היום, למקומות שאני כבר לא יכול להבין או להזדהות איתם.

4. יש פוסט בתכנון, שאין לי מושג מתי ואם אצליח למצוא את הזמן לכתוב, אבל הוא בוא יבוא, וזו הבטחה. על תל אביב, הבירה ההיסטורית של מדינת ישראל. עיר שאני מאוד אוהב.

 

מודעות פרסומת
Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אורי פז  On 22 באוגוסט 2005 at 0:40

    גדי,

    אינני מצליח להבין מהי מטרתך בפוסט הזה, כששמי המלא מתנוסס בראשו.

    אמת, תחילה סברתי שישראלים יודעים לנהל דיאלוג אקטואלי ברמה אינטליגנטית בסיסית, עד שלפתע התברר שיש כמה מגיבים שהנבזיות של התבטאויותיהם כלפי כל מי שרק חושב אחרת מהם ולו בטיפה מרקיעה שחקים – החלטתי להעיף תגובה אחת כזאת לעזאזל (וממילא נמחקה גם התגובה שהגיבה לה, שלא היה לה מקום בפני עצמה).

    שוב, אין לי כל עניין בהתנגחות לשמה, שארס השנאה היוקדת מעיני המגיבים בורקת ממסכי הקוראים של הבלוג שנמצא באחריותי, כן באחריותי האישית. יש לי גם כוונה טהורה להביא לכאן כמה שיותר אנשים שומרי מצוות, אשר מדירים רגלם ממקומות לא צנועים ומהתנהגויות של גסי רוח. זכותי המלאה, אני מקווה, ברשותכם הנדיבה.

    כל עוד ורמת הדיון המתנהל הינה עניינית (איכפתית ככל שתהיה – ימנית או שמאלנית, חילונית או דתית – ככל שתהיה) – מה טוב ומה נעים, ודיונים מסוג זה מצויים בבלוג שלי לרוב, גם כאשר איני מסכים כלל או בדיוק לכל עמדה המובאת בתגובות הקוראים. למען הפלורליזם מרובה הפנים האנושיות, ש"כשם שפרצופיהם שונים, כך דעותיהם שונות" (חז"ל) בכבוד הדדי – אין כל בעיה ובכיף. אבל ברגע שהדברים יורדים לתת רמה של עלבונות הדדיים ופגיעות אישיות על לא עוול – היה לא תהיה! לא בבית ספרינו!

    אני מזמין את הקוראים לשלוח אלי תגובות באמצעות המייל, הישיר או דרך זה שבבלוג, ומבטיחכם נאמנה שכל תגובה עניינית תתפרסם בהקדם האפשרי. כמו שגם אשמח לראות תגובות ענייניות המתפרסמות כאן.

    כולי תקווה להבנת העניין של סגירת הפוסט מצדי.

  • רש"ג  On 22 באוגוסט 2005 at 1:28

    כדי לא להסתכן בהשלכות הפראיות של אורי פז את פנימיותו האפלה על אחרים כדאי פשוט לשתוק ולהקיא בצד בשקט.
    כל מילה עלולה להפריע לשקט הזה שהשתרר, שמותיר אותו מהדהד בחדר הריק שהוא נפשו
    .
    שמענו שהאטד ברח לניו יורק עם זורקת הנעליים. למה לא מצטרפים אליו הממליכים ? שם יודעים להתווכח בצורה אינטליגנטית ובכלל אין "ישראלים" יש רק בושמנים מנומסים שתמורת כמה דולרים יתנו לך להגיד מה שאתה רוצה.
    הזמן לשם את כל חובשי הכיפה ושבו לכם סביב הטיש של לאודר, כאשר מדונה המקובלת ואסתי יוצרת הבשמים, מנעימות לכם את הזמן.
    עד שהבושמנים, האדיבים היודעים לנהל שיחה אינטליגנטית ישלחו עליכם את האפ.בי.איי ויפה שעה אחת קודם.
    אוח

  • ברבוניה.  On 22 באוגוסט 2005 at 4:47

    רש"ג.
    פנימיות אפלה?
    כמה שנאה נבטת מבין משפטיך, כמה חוסר מנוחה נפשי ואינטלקטואלי מדיר את קיומך.
    אם ברשותך רעיון הגיוני, תביע אותו, תתאמץ לפחות.
    אז אולי תוכל להסוות את הפנימיות שלך…

    אתה יודע, כשלך שחור, אם תעשה גם לאחר שחור, לא תלבין את השחור שאצלך.
    רק תשחיר אותו עוד.

  • צפרדעי בום טאון  On 22 באוגוסט 2005 at 5:51

    להגיד: "אתה שונא את כל מי שלא חושב כמוך"
    או בקיצור: "כמה שנאה".

    תחי האהבה!

    והודעה מחסמב"ה: חוקר הג'וקים הרוויח את כינויו ביושר.

  • צפרדעי בום טאון  On 22 באוגוסט 2005 at 5:59

    לא מפתיע, ששוטרי מניעת השנאה החדשים, הם אלה שבעבר הלא רחוק (וגם בהווה הבלתי מתרחק) הצטיינו בהפצת שנאה כלפי כל מי שאחר ושונה מהם.
    שכחנו כבר "סמולנים" "בוגדים" "עוזרים לחמאס" "שכחו להיות יהודים" ועוד כהנה וכהנה וכהנא?
    לא, לא שכחנו וגם לא נשכח.
    גם הפלסטינים שנורו בשבוע שעבר, והישראלים שנדקרו במצעד הגאווה, טעמו על בשרם אהבה מה היא.
    תחי האהבה!

  • ברבוניה.  On 22 באוגוסט 2005 at 6:14

    צר לי עליך, שאתה מתקשה כבר בשלבי איסוף הנתונים, ועוד לא התחלנו לדבר על מה קורה אצלך בשלב העיבוד.
    לא סתמתי את פיו כלל. רשות הדיבור נתונה בידו שם למעלה, הן להפריח הבלים, הן לפלוט שלשולי מילים והן לצקצק איתך בחברותא.
    כן הצגתיו במלוא מערומיו, ומסתבר שהבאת המציאות אל עין הזרקורים יכולה להיות כה משפילה, עד שתגדיר אותה בתור "סתימת פה".
    בטח שזו סתימת פה, אם פאפרצי מצלם את מייקל ג'קסון עם חור באף ופנים מבהילות, רק שלא הפפארצי הוא כאן סותם הפיות, אלא הבושה שמתעוררת באותו אחד שהצליח עד עתה להסתיר את איוולתו מעין הקהל.

    ואתה ממשיך באיוולת כפולה.
    לקבוע שהפפראצי, בסך הכל מצלמה עם זום גדול, שנא אי פעם מישהו.
    גנב, תמיד מפחד שיגנבו לו, תמיד מפחד שיעשו לו את מה שהוא עושה לכולם.
    כך אתה מאשים אותי, בהיותי אתה…

  • צפרדעי בום טאון  On 22 באוגוסט 2005 at 7:06

    אך מוטב היה לך למלא פיך מים, כיאה לברבונייה.
    הדג ההוא לפחות שותק, ולא מראה טפשותו ברבים.
    ואולי הוא יותר חכם ממך, המתעקש לא להבין.
    יש כל מיני צורות של סתימת פיות. ובחברתינו המתוחכמת, גם צילום פפראצ'י עשוי להיות סוג של סתימת פיות. סתימת פיות מתוחכמת היא סתימה באמצעות הרתעה שפורטת על נימים רגישים אצל האדם שאת פיו רוצים לסתום. "אתה שונא" יסתום להרבה אנשים את הפה בצורה הרבה יותר יעילה משתעשה זאת ממחטה ספוגת חומר מרדים הנקשרת בכח פיסי מסביב לאותו פה.

    ואם למדת משהו בתקשורת, אתה צריך לדעת שלא מה שהמצלמה מצלמת הוא שחשוב, אלא איך שמציגים זאת.

    אתה מאשים אותי שאני נותן לך קרדיט יותר מדי גדול…

  • חמי ברנשטיין  On 22 באוגוסט 2005 at 10:46

    שדווקא אתה מר פז מתאונן על נבזיותם של המגיבים. על אינטילגנטיות בסיסית ועל כתיבה עניינית. הרשה לי לצטט אותך בפעם השניה למרות שגדי כבר עשה זאת (אבל באותיות נורא קטנות).
    "לא רק שאין בפעולותיהם של סרבני השמאל כדי לקדם את השלום, אלא שהן מגבירות את המוטיבציה של הפלשתינאים לתקוף את ישראל. במילים אחרות, פעילי השמאל יכולים להתברך בלבבם על התמיכה הנלהבת שהעניקו למבקשים להשמיד את המדינה היהודית ואת היישוב היהודי בארץ. מי יודע על כמה קברים עליהם לעלות כדי לבקש את סליחת ההרוגים על שאינם בין החיים. כי בצורה עקיפה יש על ידיהם דם יהודי רב, על שהמיסו את ליבנו במלחמה האכזרית הזאת הכפויה עלינו, ועל כי גם מעודדים את האויב להמשיך במסע ההרג נגדנו."
    חשוב לחזור ולצטט אותך שוב ושוב כדי להראות כיצד שקרים מטופשים, נבזיים ומכוערים נכתבים 'כאילו' בנעימות ובכבוד. אתה ושכמותך שמצד אחד מתירים דמם של כל השונים מהם ובאותו הקול מצתווחים כנגד כל מי שמעז לענות לכם. אתה, מורה ומתנדב בנשמה מראה כיצד מגדלים פה ילדים שחושבים שגזע אחד עדיף על פני אחר, ואפילו יותר מכך, שלגזע אחר אין זכות קיום פה ולשם כך מוכנים לפגוע ככל הנדרש כדי להשיג את מטרתם. דיאלוג אקטואלי ? אני תוהה האם אתה יודע מה משמעות המילים שאתה משתמש בהן.

  • חנן כהן  On 22 באוגוסט 2005 at 11:24

    אולי יש דיונים יותר משעממים מאשר על נעילת ומחיקת תגובות, אבל אני צריך תזכורת מה הם.

  • מודי  On 22 באוגוסט 2005 at 11:28

    ככה זה כשלוקחים מספר סיפורים מוצלח והופכים אותו הוגה דעות. המעבר מכותב טור משעשע במקומון אל מעמד של כותב טורים פובלציסטים במעריב גרמו לסגל לחשוב שהוא באמת בעל אמירה מקורית וחשובה. הטפיחות על השכם של דנקנר הגבירו את הדימוי העצמי של מקופח, אוהד ביתר, עממי, אותנטי וכד' כשמתחת כל אלה מסתתרת שטחיות והתלהמות ילדותית.
    נדמה שהוא מנסה בכל פעם להשיג את הדימוי של עצמו.

  • גדי  On 22 באוגוסט 2005 at 11:38

    אודה לך אם תחזיר את יהודה בלו לפיד RSS שלך.

    אורי – אני תוהה אם אתה עדיין עומד מאחורי האמירות שלך על השמאל, ואם אתה סבור שכאנשים "עם דם על הידיים" צריך לעשות להם סיכול ממוקד או איך שלא קוראים לזה. באמת, לא רעדה לך היד כשכתבת זאת? המקלדת, הגיבה כהרגלה?

    לתומי חשבתי שחלק מהאחריון יכולה ליפול גם על אלו שהתיישבו במובלעת נצרים באמצע יישובים ערביים, דווקא, להכעיס. או אלו שיצרו "חקלאות ציונית" בעזרת סובסידיות מטורפות ועבודה זולה עד כדי עבדות מאנשי המואסי. אבל עזוב, גם אם אין לי דם על הידיים, בטח החמאס הרוויח ממני משהו וכדאי שאלמד לסתום את הפה. לא?

    הדברים שכתבת מפחידים הרבה יותר מכל צווחה של נער גדוש הורמונים ולא בשל על הגג מול השוטרים. הוא בקריזה, הוא בסבבה של חופשת הקיץ, הוא ילד וטמבל. אבל ככה, בנימוס, בחלקת לשון, אתה גורס במתינות שמי שלא מסכים לדעתך הוא מחבל ששמח על המוות שגרם.

    אתה צריך להיות שמח שיש שמאלנים, אורי, אחרת את מי היה לך להאשים כשהמציאות מתנגשת ביקום הכיבוש המעוות והאשליה העצמית?

    אם יש בך הגינות, תיקח את דבריך בחזרה.

  • ברבוניה.  On 22 באוגוסט 2005 at 12:15

    אז רגע.
    מי שמצביע על זה שהסכם אוסלו הביא אלפי הרוגים ועשרות אלפי פצועים,
    שאמירתו של רבין שהוא מביא את ערפאת כדי שיטפל בטרור 'בלי בג"ץ ובלי בצלם" –הייתה תמימות ועיוורון מתקדם,
    שהטרנספר של יהודי גוש קטיף הוא רוח גבית לטרור,
    כל מי שאומר את זה,
    שהמשמעות היא שכל אלו שאחראים להנ"ל אחראים גם לתוצאות,
    שכל מי שאומר את זה טוען שאתה מחבל עם דם על הידיים ששמח על הטרור?

    לא ולא.
    עיוור ותמים שנכנס לשחק ברולטה לבנטנית –ועושה זאת כשליח ציבור, כן וכן.

    ומה תעשה, והבחירות האחרונות בהן השמאל הובס הוכיחו עד כמה, שרוב אזרחי ישראל חושבים כך?
    חושבים שאוסלו לא בדיוק יצר מזרח תיכון חדש אלא פתח דלת לגיהנם?

    לא.
    מי שכך אומר,
    מפרש את המציאות אחרת ממך.
    לא נעים לך?
    אל תכנס לשולחן הפוליטי, אטום את אזנך משמוע את האחר.
    כי זה מה שהוא חושב.

  • חנן כהן  On 22 באוגוסט 2005 at 12:18

    לא קראתי את הספר המדובר, אבל ממה שצוטט ותואר ברשימה של פז, נראה לי שצריך להתייחס אליו בספקנות. אני מבין קטן מאד בכתיבה היסטורית אבל נראה לי שהראל ויששכרוף עוד פחות.

    לתאר את המצב בשטח. טוב.
    לצרף לתיאור הקשרים ערכיים. טוב יותר.
    להתייחס לערכים של מעצבי המציאות. טוב מאד.

    לכתוב "מה היה אילו". גרוע מאד!

    "מה היה אילו" היא כתיבה שטחית שמערבבת את האירועים שהתרחשו, יחד עם הערכים של המעורבים במציאות, יחד עם השאיפות שלהם שהתגשמו או לא.

    זאת לא כתיבה היסטורית. זו ספרות בדיונית המבוססת על המציאות וכך כנראה צריך להתייחס לחלק ממה שנכתב שם.

  • רש  On 22 באוגוסט 2005 at 12:25

    אוי התמימות, גדי. זו חבורה מאורגנת היטב עם משנה בצבע חום והרבה כסף. הם מסמנים מטרות ויעדים, מקומות ואתרים שצריך לכבוש או להתנחל בהם. יש להם מורה טוב בדמגוגיה וסתימת פיות, והגינות היא מעצור לתחבולות, או תחבולה בפני עצמה. עדיף שינעל את התגובות, זו תחילתה של תבוסה מבחינתו, וטוב שכך.
    שידבר עם עצמו
    ועם יהודה בלו שאינו נאצי

  • גדי  On 22 באוגוסט 2005 at 14:58

    "מה שמדרבן את החגיגות הפלשתיניות הן תמונות הבכי מפינוי המתנחלים, וקריאות השבר שלהם. כאשר רבים בישראל מדברים על חורבן ואובדן – מדוע שבציבור הפלשתיני לא יאמינו להם? על רקע זה התגבשה, לפחות בחמאס, הדעה שמה שהלך טוב בעזה יכול ללכת טוב גם בגדה".

    דני רובינשטיין, היום בהארץ.
    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?contrassID=2&subContrassID=3&sbSubContrassID=0&itemNo=615566

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: