עתיד הטלוויזיה – מכוכב נולד לגברים בחלל

הכי חשוך לפני עלות השחר

ליאור צורף בדק, בעזרת המדיה סנטר, כמה זמן פרסומות יש ב”כוכב נולד”, הנמשכת כשעתיים וחצי. להלן הטבלה המסכמת:

 

אוקי. הפסקה ראשונה – פיפי. הפסקה שניה – משהו קטן לאכול. הפסקה שלישית – לרדת לפיצוציה להביא סיגריות. אבל רבאק, אתם רוצים לומר לי שלא מעט אנשים (אהם, בשום אופן לא הרוב, מיינד יו) יושבים וסופגים את היחס סיגנל/לכלוך הזה בלי בעיה?

כמה שנים, מעט יותר משנדמה לכם, וזה נעלם. ומה יהיה במקום? הפרסום לא יעלם מהטלוויזיה, הוא פשוט ייטמע לתוך התוכן. איך בדיוק, מעבר לכל התוכן השיווקי שאנחנו כבר מכירים? ואיך תיראה הטלוויזיה עצמה? כמה זמן עוד נסבול זמני פרסומות מטורפים כאלו?

גברים בטלוויזיה

בשנת 1997 ביים פול ורהובן את “גברים בחלל”, סרט מד”ב פאשיסטי לעילא על פי ספר של רוברט הינלין (הספר טוב הרבה יותר מהסרט). בין היתר הציג הסרט ממשקי טלוויזיה וחדשות אינטראקטיביים עתידניים. אנחנו עוד לא שם, אבל אנחנו בדרך.

לאחרונה הצטרפתי ל-Advisory Board של חברת Plymedia. נדמה לי שהדרך הכי טובה להדגים מה הטכנולוגיה שלהם עושה היא לשלב אותה בקטע מסרט המד”ב הכבר קצת עתיק הזה:

http://www.bubbleply.com/player.swf?fullscreen=false&autoplay=false&subOnly=false&userID=8C740F6D-FAC7-4C09-9957-0D10AC08BF57&movieID=d11bb358-00a5-467d-9653-dccc99c5cba7&plyID=a977965a-f05b-421f-8967-7a1ebd0795e8&isEmbed=true&globalPath=http://www.bubbleply.com/

את הטכנולוגיה של פלאימדיה אפשר כבר לראות באתר “פליקס” (הנה דוגמא) של תפוז, ובקרוב בעוד אתרים ברחבי האינטרנט הישראלי. דוגמא נוספת ליכולת השימוש בטכנולוגיה היא בסוג של טוקבק-וידאו הזה, שהוכן לכבוד מושל קליפורניה, ארנולד שוורצנאגר בשבילכם. 

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • noamt  ביום 24 ביוני 2007 בשעה 17:02

    את הנימוק לזה שאתה מחזיק כמה בלוגים? אני אוהב לקרוא אותך, אבל זה קצת קשה לעקוב אחרי התגובות כשאתה מפרסם כל טקסט בשניים מתוך שלושה בלוגים באופן די רנדומלי.

    הפוסט הזה למשל, בהחלט מתאים לבלוג הפרטי שלך בשמשון.נט. למה גם פה?

    לדעתי אם זה רק עניין של למשוך קהל לפוסט, עדיף שתפרסם בבלוג אחד, ולינק באחרים.

    לא?

  • שרון  ביום 24 ביוני 2007 בשעה 17:26

    מתחילים לראות ביס מקס כ-40 דקות אחרי תחילת השידור החי ואז להריץ את ל הפרסומות
    מגיעים בקו אחד להצבעות אם זה מאוד חשוב

  • EdoK  ביום 24 ביוני 2007 בשעה 17:57

    פשוט לא לראות כוכב נולד. יותר פשוט לא ?

  • רחל  ביום 24 ביוני 2007 בשעה 19:44

    ולא לראות כוכב נולד. מי רואה את זה? זה מנוון שכל טוטאלי… אייזיק אסימוב זה טוב למוח שלי, גם ד"ר דינה ראלט שכנה שלך לרשומות. וגם יהודה בלו שכן שלך לרשומות אלה חבר'ה טובים שלא מייבשים לך כל חלקת נוירונים טובה במוח.
    מעבר לזה, קרא את ד"ר דניאל גולמן עדיף על פרסומות בלי סוף או תעביר לערוץ 8 או נשיונל ג'יאוגרפיק…
    CNN
    גם מכניסים פרסומות אבל לא בכמות דופקת שכל.
    ערוץ ההיסטוריה דוגמה טובה לטלוויזיה איכותית שלא נושכת.
    ואפשר להעיר לערות השני המכובד להפליא שהו אדופק לאנשים את השכל עם הפרסומות זה נחמד שהם מנסים להרוויח קצת אבל כמה קצת ….

  • ערדי  ביום 24 ביוני 2007 בשעה 20:26

    אללה יוסתור. אם חלילה תצליח הטכנולוגיה הזו עוד נתגעגע לפרסומות בפורמט הנוכחי.

    לפחות היום אפשר פשוט להוריד מהאינטרנט את הפרקים בלי פרסומות, וגם לשלוח את הכבלים/לווין לחפש את החברים שלהם באותה הזדמנות.

  • קורא  ביום 25 ביוני 2007 בשעה 1:33

    הצטערתי לגלות שכמובן מישהו חשב על משהו כזה לפניי.

  • אפי פוקס  ביום 25 ביוני 2007 בשעה 2:11

    אני קורא לכל בוני האגרטורים באשר הם : גרייפס, בלוגיש, וובסדר, מישהו!
    יוקם אגרטור גדי שמשון לאלתר. כזה שמרכז את כל הפרסומים של גדי שמשון ברחבי הרשת ומציג אותם.

    אגב, בשביל המלאים יותר מבינינו, אני חושב שכוכב נולד זאת תוכנית הכושר המושלמת ביותר שיש. תחשבו על סט של פק"לים (בטן+כפיפות מרפקים) בכל הפסקת פרסומות.
    בסוף אפשר לעשות ריצת שחרור של 8 דקות ומתיחות קצרות.

  • עמיחי  ביום 25 ביוני 2007 בשעה 8:25

    לא לצפות בכוכב נולד או בכל הפקה אינפנטילית אחרת של ערוץ 2, לא איכפת לי מהשידור המסחרי כשם שלא איכפת לי מהשידור הציבורי, מדובר בעולם הולך ונעלם מבחינתי, שישימו כמה פרסומות שהם רוצים, תוכן שיווקי בכל חור, אני כבר מזמן במקום אחר

  • צדיקוב  ביום 25 ביוני 2007 בשעה 12:01

    בפועל הפרסומות מוטמעות כבר מזמן בתוך הפורמט
    המסחרי של התוכנית, אתה רק לא שם לב לזה.
    תעשה בדיקה ותראה שפרסומות לא נמצאות בחלל ריק
    בהקשר לתוכן של התוכנית, כוכב נולד למשל
    כל מוצר שיש לו קשר ישיר לבני נוער יופיע שם
    מתמרוקים דרך אוכל ושתייה אופנה ועוד
    כולל מוסיקה.
    הפרסומות מותאמות תמיד תמיד לתוך התוכנית.

  • ז'אק קויומז'ינסקי  ביום 25 ביוני 2007 בשעה 12:56

    אלה לא רק 50 דקות פרסומות בכל תכנית (כל שישי-שבת, זה אומר שעה ו-40 דקות של פרסומות בשתי תכניות בלבד!)

    עכשיו הקטע של ה-SMS : פעם מותר היה לשלוח SMS אחד לכל מכשיר טלפון נייד.

    אבל מהשנה, מותר לשלוח 5 (ובמלים: חמישה!) SMS מכל מכשיר נייד. כלומר: הכפילו פי 5 (ובהנחה שיש 2 מכשירים סלולאריים לפחות בכל בית, אז פי 10) את מספר ה-SMS הנשלחים בכל תכנית.

    זה מכניס המממממממממון כסף לחברות הסלולריות. המון.

    התכנית הזו מרושתת חזק אל תוך כל מוקדי הכוח של התקשורת הישראלית – ידיעות אחרונות, פנאי פלוס, מעריב לנוער, גלגלצ. וגלגלצ היא משווקת-המוזיקה וקובעת הטעם מס' 1 עבור הישראלים.

    "כוכב נולד" היא רק תירוץ לעידוד צריכה ולהוצאת כסף. היא לא תכנית בידור פשוטה בערוץ מסחרי. היא בנויה סביב מנגנון עצום שכל תכליתו שאיבת כספים מהצופים.

  • צדיקוב  ביום 25 ביוני 2007 בשעה 14:25

    הם בונים הכל סביב צעירים שאין להם מה לעשות והם לפני החופש הגדול. בזבוז כסף זאת הדרך הכי טובה להעביר את החופש, כמובן על חשבון המאמא והפאפא.
    מי שמרוויח מזה ובגדול הם המפיקים והבמאי
    שיושב על מדמנות של כסף ומבסוט חאלאס מהצעירים
    המטופשים שממלאים לו את חשבון הבנק.

  • נמרוד ברנע  ביום 26 ביוני 2007 בשעה 5:07

    את הספר עוד לא קראתי, אבל את הסרט ראיתי לפחות חמש פעמים.
    ה"מתיישבים" שעברו לגור באזור המסוכן מזכירים קצת את המתנחלים, אינך חושב גדי?
    ועבודות ב"בורד ייעוץ" תמיד נראו לי מסוג העבודות הכי כיפיות

  • הינקל  ביום 3 ביולי 2007 בשעה 20:06

    הספר של היינלין הוא יצירה פאשיסטית
    חסרת תחכום שלא מודעת לבעייתיות של עצמה.
    דווקא הסרט דואג לעלות על פני השטח את התכנים הפאשיסטיים של הספר. אפשר להגיד שהסרט מסתלבט על הספר ועל עוד כל מיני סרטי אקשן אמריקאיים, ובגלל זה הוא קצת מטריד את הצופים מה שנותן לו נקודות זכות בעיני.

כתוב תגובה לערדי לבטל