סמלו של מלאך המוות הופיע בגלובס

 

מתי גולן כתב בגלובס טור בנושא ועידת אנאפוליס, ובשולי הדברים הוסיף משהו קצר בנושא אחר לגמרי, שראוי לציטוט במלואו:

"ככה נולדים חזיזים

אתמול יצא לי להיות במשחק הכדורסל בעפולה של הפועל המקומית נגד מכבי ת"א. אוהד של מכבי הניף, לצהלת חבריו, דגל שחור ובו גפיים וראש של שלד, סמל מלאך המוות. כולם ראו – השוטרים, הקצינים, מזרחי וחבריו להנהלה. אף אחד לא עשה דבר. ככה נולדים חזיזים."

 סמל מלאך המוות?? סמל מלאך המוות?? אתם רוצים לומר לי שמתי גולן לא מכיר את ה"ג'ולי רוג'ר", סמל הפיראטים באשר הם שם? שמעולם הוא לא ראה ולו אחד מסדרת הסרטים של וולט דיסני, "מלאכי המוות של הקריביים"? 

אוהדי מכבי עם סמל מלאך המוות

זה הזכיר לי את הסיפורים על צוות הפיתוח של המקינטוש הראשון, שעבדו בבניין נפרד באפל ובין יתר האלמנטים שעזרו לתחושת היחידה המובחרת שהיתה להם, היה גם דגל פיראטים על הקיר. אני זוכר שבימיה הראשונים של נענע אמרנו שראוי לתלות גם שם דגל כזה, ואיזהשהו יום עברתי עם דביר בחנות דגלים בתל אביב, והמוכר הסתכל עלינו כמו על מפגרים. שנים אחר כך, בביקור באמסטרדם, עצרתי בחנות של מלחים וספנים (לא זוכר את הכתובת, נו, ברור) וקניתי שם דגל פיראטים קטן. כשדביר פיתח עבור תפוז כמה פרויקטים, הוא היה תלוי בחדר העבודה שלו. כיום הוא תלוי – לא פרוס אלא בקצהו – על לוח השעם בחדר העבודה שלי. נדמה לי שאקח אותו עמי למקום העבודה המסודר הבא שיהיה, אם כי עולה החשש שמי שקורא את מתי גולן בגלובס עוד יחשוב שאני אוהד של מכבי תל אביב.

משרדי צוות הפיתוח של המקינטוש הראשון, 1984 (פורצ'ן)

***

פרסם תגובה או השאר עקבות: Trackback URL.

תגובות

  • בועז כהן  ביום 4 בדצמבר 2007 בשעה 11:55

    הרי הפיראט הוא שנתן גם השראה לאותו משפט נהדר שעומד לרגליהם של ממוטטי תעשיית המוזיקה:

    It's better to be a pirate than join the navy

    המאה ה-21 היא המאה של הפיראטים. אלה שמסרבים, אידאולוגית, להצטרף אל הכלל
    ה-NORMAL וכמובן גם לא צריכים לשלם עבור
    הנאותיהם הרוחניות

    אלה שישדדו, מתוך תפיסה עמוקה ומנומקת, בזכות אותה אינטר-נט ערמומית ומעשירה ויפהפיה ובזכות מחשבים רבי עוצמה המורידים סדרות, סרטים ותקליטים במהירות שיא

    כן. אני יודע מה אומרים על הפיראטים. הם קונים דיסקים ו-DVD ומשקיעים כסף בצריכה תרבותית, אבל אין ספק שהדגל השחור הפיראטי מסמל היטב את הדור החדש

  • בועז כהן  ביום 4 בדצמבר 2007 בשעה 11:58

    אני, כמובן, נהנה מאוד מהדור החדש. שלא יובן אחרת. הפיראטים והפיראטיות הועילו לי מאוד.

    בעולם הישן ו"המתוקן", לא היה לאנשים כמוני שום סיכוי שבעולם לעבור את כל המנגנונים ההם של הסינון ולהגיע לאנשים עם הדברים שאני עושה, יוצר ומייצר

  • אורית עריף  ביום 4 בדצמבר 2007 בשעה 12:29

    בבקשה, הקדש לעניין פוסט. נשמע מרתק. תודה.

  • yigal laviv  ביום 4 בדצמבר 2007 בשעה 12:56

    שם הסרט הוא שודדי הים הקריביים

  • דורה  ביום 4 בדצמבר 2007 בשעה 16:39

    יגאל, קבל חיבוק. (חיבוק)

  • ערןב  ביום 4 בדצמבר 2007 בשעה 22:49

    אני תליתי ג'וֹלי רוג'ר על המחשב שלי ב-19 בספטמבר כמובן: יום "דבר כמו פיראט" הבינלאומי: http://www.talklikeapirate.com/

  • שוקי  ביום 5 בדצמבר 2007 בשעה 2:36

    למעשה זו פרפזה על
    "What is the crime of robbing a bank compared to the crime of owning a bank"
    ברטולד ברכט.

כתיבת תגובה